Egmont satsar på friluftsevent på Värmdö

Egmont Publishing vill skapa framtidens mötesplatser för sina läsare och annonsörer. Skräddarsydda event som tar utgångspunkt i unika deltagarupplevelser och ett engagerande innehåll. Som ett led i satsningen arrangerar Egmont och Utemagasinet outdoor-evenemanget Utehelg den 18-20 maj på Värmdö.

Utehelg arrangeras av Egmont Publishing Event och tidningen Utemagasinet i samarbete med Bergans. Det citynära friluftseventet är förlagt till Skeviks gård, vackert beläget intill hav och natur på Värmdö. På programmet står bland annat vandring, naturparkour, MTB-cykling, kajakpaddling, yoga och kurser i fotografering och överlevnad i naturen.

– Utehelg riktar sig till familjer och alla som älskar, eller just har upptäckt, friluftsliv och uteträning. Unga som gamla, singlar som familjer, nybörjare som erfarna. Vi vill göra avtryck här och nu, men också inspirera till ett rikare friluftsliv i stort, berättar David Andersson, tf. chef för Egmont Publishing Event.

Flera välkända friluftsprofiler kommer att vara på plats, som Fredrika Ek, som cyklat jorden runt med det omtalade projektet ”The Bike Ramble”, och Erik Ahlström, initiativtagaren till fenomenet ”Plogga” som just nu sprids som en löpeld över världen.

Under Utehelg har deltagarna även chansen att träffa företagen och personerna bakom sina favoritprodukter. På plats finns representanter från ledande friluftsvarumärken som Bergans, Lundhags, Swix, Helsport, Ulvang, Morakniv, Kajaktiv, Kajaksidan och Melker Kayaks.

– Vår ambition är att skapa den perfekta mötesplatsen för våra varumärken, deras läsare och samarbetspartners. På Utehelg kan de träffas, utbyta erfarenheter och kunskaper i fantastisk natur och omgivning, bara 20 minuter från centrala Stockholm, säger David Andersson.

Om Egmont Publishing Event
Egmont Publishing Event arbetar med förlagets redaktionella varumärken för att utveckla dem på nya plattformar och i nya kanaler. De huvudsakliga verksamhetsbenen är event och läsarresor. Varje år genomförs närmare 70 event som besöks av nästan 50 000 läsare, däribland Utefest, Hälsa-resan, Näras kryssning, Wheels Nationals, King 100 mäktigaste samt flertalet event för Svensk Golf.

Läs mer om Utehelg på www.utehelg.se.