Nye direktører i Egmont Publishing

Egmont Publishing gjøre endringer i organisasjonen og lederkablen.

Fra venstre: Ole Kristian Ullereng, ny administrerende direktør i Sempro og Morten Danielsen, ny kommersiell direktør i Egmont Publishing.

Lederskifte i Sempro AS

Ole Kristian Ullereng går fra rollen som Kommersiell direktør i Egmont Publishing til Administrerende Direktør i det Egmont-eide digitalbyrået Sempro. Ole Kristian Ullereng var sentral i oppkjøp av Sempro og har siden sittet som styreformann i selskapet. Ole er en erfaren leder med bakgrunn fra FINN.no og Egmont.

«Sempro har et veldig spennende utgangspunkt. Med utrolige flinke folk innen teknisk utvikling, performance og content/kommunikasjon under ett tak så er vi virkelig rigget for å lage gode og effektive løsninger for våre kunder. Legg til at man har en sterk eier i ryggen som har investeringsvilje, så gleder jeg meg til å ta fatt på oppgaven som ligger foran meg», sier Ole.

Sempro har hatt god vekst siste årene, og nådde i fjor den magiske 100 millionersgrensen.

«Vi er stolte av å ha utviklet selskapet fra ingenting i 2010 til et solid selskap med flere etablerte forretningsområder og noen virkelig spennende nye på blokka. Men vi rusler ikke rundt i sola og spiser is av den grunn - vi skal vokse videre. Sempro har blitt voksen nå, og for å ta det til det neste nivået, må vi ha mer fokus på å bygge effektive strukturer som sikrer skalerbar vekst», sier gründer Kjetil Sinding. Sinding går inn i en nyopprettet rolle med fokus på forretningsutvikling og salg.

«Ole har fungert som styreformann i den tiden vi har vært eier av Sempro, men fra 1. august tar han steget helt ut og går inn som daglig leder i selskapet med hovedkontor i Moss. Ole har vært gjennom både vekst og konsolidering i mediebransjen, og da gründerne og partnerne «krevde» Ole mer operativt inn i selskapet, så ble dette en god løsning for alle parter», sier administrerende direktør i Egmont Publishing Espen Asheim.

Marketing Services er et satsningsområde for Egmont Publishing i Norden og det investeres nå mer for å vokse i dette forretningsområdet.

Morten Danielsen blir ny kommersiell direktør i Egmont Publishing

Marked og kommersiell avdeling slås sammen og Morten Danielsen blir ny kommersiell direktør for den nye enheten som beholder navnet kommersiell avdeling. Danielsen kommer fra rollen som markedsdirektør i Egmont Publishing og har bred erfaring fra forretningsutvikling og endringsprosesser i Egmont. Før Egmont jobbet han som strategikonsulent i PwC.

Formålet med sammenslåingen er å skape én kommersiell enhet med større ansvar og mer kraft, fart og gjennomføringsevne på tvers av mediehuset.

«Ved å samle kompetanse og fokus på salg, markedsføring, innsikt, data og produktutvikling, blir det også enklere å prioritere og balansere de ulike inntektsstrømmene», sier Morten Danielsen.

«Alt vi gjør må ta utgangspunkt i en kunde. Og vi har et herlig utgangspunkt med flinke folk, spennende målgrupper og gode produkter. Nå skal vi rive ned det som er av siloer og fokusere på å skape gode kundeopplevelser for både sluttbruker og annonsører», sier Danielsen.

Den nye organisasjonen trer i kraft fra 1. juni.