flipp

Egmont lanserer Flipp – strømmetjeneste for magasiner

24.06.2015

Egmont Publishing lanserer Flipp etter et halvt års betatesting. Resultatet av testene har vært så lovende at den digitale abonnementstjenesten nå slippes i full skala.

Flipp er en digital strømmetjeneste som gir brukerne tilgang til å lese så mye de vil i over 25 av Norges største og beste blader og tegneserier. Blader som Hjemmet, Vi Menn, Kamille, Det Nye, Bonytt og Donald og kan lastes ned via tjenesten. Flipp er tilgjengelig på smarttelefon og nettbrett, i iOS og Android.  Tjenesten henter inspirasjon fra internasjonale produkter som Next Issue, Readly og Ztory.

-Flipp er en del av vår strategi rundt digital brukerbetaling. I Egmont jobber vi med mange små og kostnadseffektive prosjekter. Vi tester ut prosjekter, for senere å investere i det vi ser fungerer, sier Kjetil Hyllseth, leder for digital markedsføring og e-handel i Egmont Publishing.

Testperioden viser at 90 prosent av kundene har valgt å gå fra gratisperioden til betaling. Over 70 prosent er fortsatt lesere.

- Hele 30 prosent av brukerne er nye kunder for Egmont. 73 prosent er kvinner, og av disse sier 80 prosent at de aldri har betalt eller prøvd et digitalt magasin før. Vi har altså klart å møte et behov i markedet, sier Hyllseth.

Kontakt:
Kjetil Hyllseth, Leder digital markedsføring og e-handel. T. 977 72 060