iPad app fra kino.dk

Du kender sikkert filmsitet kino.dk, og måske har du læst i magasinet af samme navn. Nu er kino.dk også navnet på en iPad app.

App'en er gratis og indeholder bl.a. interviews i tekst, billeder og video, en række trailers og baggrundsartikler.

I den første udgaver møder du Casper Christensen og Frank Hvam, der fortæller om "Klovn - The Movie". Du kan læse om og se klip fra en af filmhistoriens store klassikere, "Taxi Driver" fra 1976 af Martin Scorsese og med Robert De Niro i den altoverskyggende hovedrolle. Se f.eks. den legedariske scene, hvor De Niro puster sig op foran spejlet og spørger "Are you talkin to me?"

Der er også en klumme leveret af Weekendavisens mangeårige og højt respekterede filmanmelder Bo Green Jensen.

God fornøjelse med app'en, på kino.dk og i biffen.

Fakta
kino.dk er det fjerde selskab i Egmont, der kan præsentere en app til iPad. Tidligere har Egmont Hjemmet Mortensen præsenteret to apps ("Bonytt Bad" og "MANN"), Lindhardt og Ringhof har udgivet 8 af H.C. Andersens eventyr som app, og Egmont Magasiner har for nylig udgivet en teaser for en kommende Euroman app.