beling-20kampagnebillede

Very Patchwork skifter navn til Belong

19.12.2018

Det kreative bureau Very Patchwork, som Egmont Publishing ejer godt halvdelen af, skifter navn til Belong. Bureauet sætter med det nye navn også ord på ambitionen – nemlig at hjælpe brands til at blive en del af en kultur.

Det kreative bureau har haft sit navn, siden de to bureauer Very og Patchwork fusionerede tilbage i efteråret 2017. Det nye navn – Belong – er ikke alene en navneændring, men en cementering af den fremtidige strategi, som skal sikre bureauet en stærk positionering i Norden:

”I det sidste år har alle arbejdet målrettet på at integrere kompetencerne, erfaringerne og kulturen fra henholdsvis Very og Patchwork. Den del af rejsen er tilendebragt, og det er gået rigtig godt. Nu har vi et nyt fælles navn, der udtrykker vores tilgang til at skabe stærke brands for vores kunder. Vi har sat et stærkt team i både Danmark, Norge og Sverige, og med vores nye strategi hæver vi tillige barren for kvaliteten af vores arbejde," siger nyligt tiltrådt CEO, Ditlev Ahlefeldt-Laurvig.

Netop ambitionen om at være blandt de bedste til at løse fremtidens brand-udfordringer udgør Belongs strategiske fundament, forklarer Belongs Group CCO & Founding Partner, Thomas Bjerg:

”De brands, som i dag formår at høre til i en kultur, er også de brands, som vinder kampen om forbrugerne. De fleste af os skaber vores identitet på baggrund af de fælleskaber, vi indgår i. Vores  forbrug baseres ofte på, hvordan brands kan biddrage til at forstærke vores egen fortælling om at være en del af et sådant fællesskab. Derfor handler Belongs strategiske afsæt ikke kun om at hjælpe brands til at markedsføre sig, men i endnu højere grad om at hjælpe dem til at forstå, hvordan de bliver en del af en kultur, når kommunikationsløsningerne skabes,” siger han.

Kreativ Direktør, Farah Dib uddyber :

”Den nye position og det nye navn er dybt forankret i en solid arv. Siden jeg kom til og fusionen blev en realitet, er tiden brugt til at udvælge og skærpe de stærkeste værktøjer, snarere end at opfinde nye. Således er det fortsat en stor styrke for Belong at kunne trække på en stærk digital forretningsforståelse, et højt produktionsniveau, kombineret med den unikke community tilgang, som gør bureauet i stand til at forstå kultur og forbrugere. Det er fundamentet for at skabe stærke indsigter, strategier og koncepter, som i sidste ende afgør kampen om forbrugeren.”.

Man vil fra og med i dag kunne finde bureauet på www.belongagency.comeller @belongagency.