Tryghed og læring til salg

To af Egmonts norske virksomheder lancerede i 2010 en række online læringsspil til børn under titlen '3 til 7'. Lanceringen er første spadestik til en større udrulning af produktet, som i løbet af 2011 også skal lanceres i Polen, Tyskland og Sverige.

Gennemsnitsalderen for børns debut på internettet bliver stadigt lavere. Forældre står overfor helt nye udfordringer, når børnene skal stifte bekendtskab med internettet. "Vi havde noteret os trenden med, at børn er stadigt yngre, når de debuterer på internettet. Samtidig bliver forældrenes bekymring for, hvad børnene eksponeres for, stadigt større, og der eksisterede ikke en ordentlig alternativ tryg, sjov og læringsrig spilplatform for børn i den alder," siger Digital Koordinator i Serieforlaget Norge, Vibeke Kittilsen.

Netop derfor har norske Serieforlaget lanceret læringsplatformen 3til7.no, der er læringsrige spil henvendt til børn i alderen tre til syv år. Serieforlaget købte licens til at distribuere spilplatformen KizzTV af franske CogniK, og i april begyndte forretningen at versionere løsningen til norsk:

"Allerede tidligt i processen blev det besluttet at udvikle et lokalt varemærke omkring konceptet KizzTV. Det skyldtes både, at navnet ikke ville klinge godt til et norsk produkt til børn, og at vi gerne ville koble brandet sammen med et eksisterende stærkt varemærke, nemlig det norske magasin Foreldre & Barn," siger Vibeke Kittilsen.

Lavere risiko ved samarbejde
Løbende med udviklingen af 3til7.no etablerede Serieforlaget et samarbejde med Egmont Hjemmet Mortensens magasin Foreldre & Barn.

"Da 3til7.no er et produkt til både forældre og børn, og Egmont Hjemmet Mortensen har stort kendskab til netop denne målgruppe, var det oplagt at de kom på banen, og deres magasin Foreldre & Barn var et oplagt samarbejdsområde. Samarbejdet betyder for begge selskaber, at vi kan komme ud på markedet med et innovativt produkt til en lavere risiko – altså, at vi kan koble to navne som afsender på et produkt, og dele indtægter og udgifter.
Og gennem samarbejdet kan vi potentielt møde alle læsere af Hjemmet Mortensens publikationer og brugerne af deres portal Klikk.no," slutter Vibeke Kittilsen.

3til7 er ikke kun en samling spil for børn, der lærer dem vigtige færdigheder og samtidig giver forældrene indsigt i deres udvikling.

Franske forskere inden for kognitiv læring har udviklet et system, som udvælger spil og niveau ud fra barnets eksisterende færdigheder. Når barnet bliver bedre får det automatisk mere avancerede spil.

Digital Koodinator i Serieforlaget Norge, Vibeke Kittilsen

Brugerkommentarer:

"Min sønn digger 3til7. Genialt"

"Vi er veldig fornøyde med dette til våre to jenter. Pusekatten er favoritten."

"Ekstremt bra tjeneste! min 4 åring digger det:-) Endelig en trygg god lærerik tjeneste for barn på nett!"

"Fantastisk spill! er veldig fornøyd, og sønnen min elsket dette! veldig brukervennlig, terningkast seks!"