Torsten Bjerre Rasmussen ny adm. dir. for Egmont Magazines

Torsten Bjerre Rasmussen tiltræder 1. juli som administrerende direktør for Egmont Magazines og indtræder som medlem af Egmonts koncernledelse.

Han afløser Kjeld Lucas, der efter 25 år i Egmont Magazines, har valgt at gøre plads til et mere fleksibelt arbejdsliv.

Torsten Bjerre Rasmussen får ansvaret for Egmonts magasinvirksomheder, der driver forretning i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Egmont Magazines har over 1.000 medarbejdere og en omsætning på 2 mia. DKK. Egmont Magazines er en af Skandinaviens førende magasinudgivere med mere end 100 titler i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Egmont Magazines står bag titler som ALT for damerne, Eurowoman, Euroman, Hjemmet, Norsk UkeBlad, Kamille, Her og Nå, Vi Menn, King, Classic Motor og mange flere.

Torsten Bjerre Rasmussen, 41 år, er i dag koncerndirektør i JP/Politikens Hus. Han blev ansat på Jyllands-Posten i 1998 som annoncechef og blev siden annoncedirektør og direktør for elektroniske medier. Efter fusionen med Politikens Hus blev han bladdirektør for Jyllands-Posten og siden direktør for 24timer, inden han i 2007 indtrådte i ledelsen af JP/Politikens Hus. Før 1998 var Torsten Bjerre Rasmussen ansat i AGA.

"Torsten Bjerre Rasmussen har en stærk baggrund, der kombinerer medieudgivelser med kompetencer inden for salg, marketing og online. Torsten får ansvaret for Egmonts magasinvirksomheder, der udgiver over 100 titler, og opgaven bliver at fortsætte den dynamiske udvikling af bladporteføljen samt at videreudvikle stærke brands online. Jeg glæder mig til at samarbejde med Torsten i den videre udvikling af Egmont," siger koncernchef i Egmont, Steffen Kragh.

"Jeg glæder mig til udfordringen med at stå i spidsen for en ledende skandinavisk magasinforretning. Egmont er en medievirksomhed med mange stærke mediebrands, dygtige medarbejdere og spændende udfordringer både på print og online," siger Torsten Bjerre Rasmussen.

Torsten Bjerre Rasmussen tiltræder pr. 1. juli 2010 som adm. direktør for Egmont Magazines, men begynder allerede hos Egmont 15. juni for at sikre en glidende overgang med Kjeld Lucas. Der afholdes afskedsreception for Kjeld Lucas onsdag den 30. juni.

Egmont er en af Skandinaviens førende mediekoncerner. Vi står bag magasiner, bøger, undervisningsmaterialer, film, biografer og tv samt interaktive spil, spillekonsoller og musik. Egmont udgiver medier i mere end 30 lande, har 6.800 medarbejdere og en omsætning på 10,7 mia. DKK.

Mika Bildsøe Lassen
Koncernkommunikationsdirektør