Team Rynkeby tyvstarter i København

Lars Løkke, Zididada, Rasmus Klump og Peter Tanev er blandt deltagerne, når Team Rynkeby kører prolog fra Rådhuspladsen fredag den 13. juli.

170 af Team Rynkebys i alt 790 gulklædte velgørenhedsryttere indtager Rådhuspladsen i København, når Team Rynkeby tyvstarter sin 11. årlige cykeltur til Paris til fordel for Børnecancerfonden med en prolog i København fredag den 13. juli 2012 – dagen før den officielle start.

Arrangementet starter på trappen foran Københavns Rådhus kl. 9 og byder blandt andet på taler af blandt andre tidligere statsminister og nuværende Team Rynkeby-rytter Lars Løkke Rasmussen, Rynkebys adm. direktør Jørgen Dirksen samt Børnecancerfondens direktør Marianne Nielsen.

Zididada står for den musikalske underholdning undervejs, inden Rasmus Klump skyder rytterne af sted mod Rigshospitalet, hvor en del af de børn, som cykelholdet kører for, venter med deres familier.

Herefter går turen sydpå mod Vordingborg, hvor Team Rynkeby København og Vordingborg starter 1. etape dagen efter.

Prologer flere steder

Prologen i København er blot én af en håndfuld prologer, som Team Rynkeby kører den 13. juli. Prologerne køres for at give de lokale Team Rynkeby-hold mulighed for at tage ordentligt afsked med deres hjembyer, inden 1. etape skydes i gang den 14. juli fra blandt andet Ringe, Vordingborg, Sønderborg og Bramming.

Få det fulde overblik her: www.team-rynkeby.dk

Team Rynkeby består i 2012 af 790 ryttere og 170 hjælpere fordelt på 13 danske og fire svenske hold. Holdene kører de syv etaper hver for sig, men krydser hinandens ruter i ny og næ. Alle 17 hold mødes fredag den 20. juli 2012 i udkanten af Paris centrum, hvorefter de kører de sidste 10 km i samlet trop ind til Eiffeltårnet, hvor turen afsluttes.

Du kan følge Team Rynkebys tur til Paris på www.team-rynkeby.dk samt på Facebook på www.facebook.com/teamrynkeby.