TV 2 forlænger Premier League-aftale med tre år

TV 2 har indgået en ny aftale med FA Premier League. Aftalen sikrer TV 2 de eksklusive rettigheder til Barclays Premier League til og med 2015/2016-sæsonen.

Premier League er den vigtigste betalings-tv-rettighed i Norge. Med forlængelsen af aftalen har TV 2 rettighederne fire år frem.

Det giver tryghed til TV 2s kunder og sikrer TV 2s udvikling og position i betalings-tv-markedet," siger Hans Carstensen, der er bestyrelsesformand i TV 2 og Egmonts finansdirektør.

"Det er en stor dag for TV 2 med en aftale som sikrer os en langsigtet satsing på det populære Premier League-produkt i Norge, " siger adm. direktør i TV 2, Alf Hildrum.

TV 2 overtog de norske rettighetene for Barclays Premier League forud for 2010/2011-sæsonen. Med én sæson igen af den gældende aftale har TV 2 nu rettighederne for de fire næste sæsoner.

"Vi vidste, at Barclays Premier League har en unik position i Norge, men interessen for produktet har været overvældende helt fra starten. Jeg føler også, at vi har leveret et tv-produkt som de mange tilhængere af engelsk fodbold har sat pris på. Nu hvor vi ved, at vi skal have rettighederne i mange år frem, vil det give os mulighed for at videreudvikle vores dækning," siger TV 2s sportschef Bjørn Taalesen.

TV 2s nye aftale er identisk med den eksisterende aftale med FA Premier League og sikrer en omfattende dækning af Barclays Premier League på alle platforme.

"Aftalen sikrer TV 2s position i det vigtige premium-marked for betalings-tv i mange år frem og er derfor af afgørende betydning for hele TV 2s position i det norske marked, " siger Alf Hildrum.

For yderlige informationer kontakt:

Adm. dir. og chefredaktør i TV 2, Alf Hildrum (tlf.: 411 89 010 – e-post: alf.hildrum@tv2.no)
Sportschef i TV 2, Bjørn Taalesen (tlf.: 905 57 709 – e-post: bjorn.taalesen@tv2.no)
Pressechef i Egmont, Mikkel Løndahl, tlf. 0045 21 15 49 25, ml@egmont.com)