Størst i Rusland

Egmont er Ruslands største udgiver af børnebøger og nu på top 10 over det enorme lands største forlagsvirksomheder.

Egmont Russia er markedsleder på børnebogsmarkedet efter at have udfyldt alle nicher – fra male- og aktivitetsbøger til fiktion af russiske eller udenlandske forfattere.

Ligger nummer 1
Egmont Russia er det eneste forlag, der har vundet en Oscar, den mest prestigefyldte årlige pris på det russiske bogmarked, i kategorien "Årets Bedste Børnebog". Inden for magasiner er Egmont Russia nummer et i børnesegmentet med 20 magasiner, der udkommer i mere end 1.5 mill. eksemplarer.

Plads at udfolde sig på
Disney og Mattel produkter udgør stadig en stor del af selskabets portefølje, men lokale animationer som Smeshariki og Luntik vokser hurtigt. Fx ligger det månedlige magasin, Smeshariki, med et månedligt oplag på 135.000 lige efter Barbie, Disney´s Princess og W.I.T.C.H.

Alt tyder på, at vores selskab i Rusland i 2007 vil løfte omsætningen med 50 % sammenlignet med sidste år. Selskabet arbejder nu ikke blot med Rusland, men prøver også at eksportere væksten til andre lande. Adm. dir. og Vice President i Egmont International, Lev Yelin, har netop også fået ansvar for forretningsudvikling i de tidligere Sovjet republikker, bortset fra Ukraine og de baltiske lande.