Startupbootcamp flytter ind i Egmont-huset

Graffiti på væggen? Brainstorms i puderummet? Sandsæk klar til kamp? Der sker et eller andet i Egmont-huset, hvor iværksætterprojektet Startupbootcamp er flyttet ind.

Startupbootcamp er en såkaldt startup-accelerator, som har programmer for iværksætterteams i ti byer i Europa og Mellemøsten. I København arbejder man under temaet Startupbootcamp Mobility, som fokuserer på mobile- og webløsninger. Til programmet udvælges de ti bedste iværksætterteams, som over en tre måneders periode modtager alt, hvad de har behov for til at gøre deres virksomheder og produkter salgsklare. Startupbootcamp hjælper iværksætterteams til at få rejst den første investering, få de første kunder og få skabt en rigtig forretning.

Egmont har som sponsor af Startupbootcamp tildelt lokaler til programmet, som det næste år vil bo i Egmont-huset. Til september begynder et nyt program, hvor ti internationale iværksætterteams flytter ind og gør alt, hvad de kan for at få deres forretningside til at flyve. Chief Operating Officer hos Startupbootcamp Morten Krarup Kristensen ser frem til samarbejdet med Egmont.

"At sidde hos Egmont og have den berøringsflade som vi har med en spiller, der har den størrelse og bredde, som Egmont har, giver os en unik mulighed for at trække på en lang række forskellige branchespecifikke kompetencer til vores startups, der kommer til Danmark. At kunne trække på så specifikke kompetencer inden for digitalisering, underholdning, salg, strategi og medier generelt, er et drømmescenarie for os," siger Morten Krarup Kristensen.

Startupbootcamp Mobility arbejder på at være med til at skabe nogle af verdens bedste virksomheder inden for mobile- og webløsninger. Egmonts rolle i samarbejdet med Startupbootcamp og de dygtige iværksætterteams åbner op for en række muligheder.

"Den type virksomheder og personer, som vi trækker til Startupbootcamp Mobility er de mest kreative og innovative koncepter og personer fra hele verden. Egmont får adgang til et innovationsmiljø, der er blevet perfektioneret de sidste fire år, og som i dag har hjulpet over 150 virksomheder af alle typer og i alle brancher. Der vil i de virksomheder, som kommer til Startupbootcamp Mobility uden tvivl være muligheder for samarbejde flere steder i organisationen hos Egmont," siger Morten Krarup Kristensen.

Besøg Startupbootcamp på nettet: