Rasmus Klump cykler for en god sag

Team Rynkeby cykler igen i år til Paris for at samle penge ind til Børnecancerfonden. Rasmus Klump er med i feltet.

To spændte Egmont-medarbejdere: Thomas Stockmarr og Michael Benzon er klar til at træde i pedalerne

Team Rynkeby startede i år fra Carlsberg i Valby

For andet år i træk var Rasmus Klump med, da de mange cykelryttere i Team Rynkebys gule trøjer i dag, fredag d. 12. juli, indledte sommerens tur til Paris. Siden 2002 har Team Rynkeby hvert år samlet penge ind til Børnecancerfonden, og sidste år blev det til intet mindre end 16 millioner kroner. I dag gik prologen fra Carlsberg til Rigshospitalet, og Rasmus Klump var med i feltet i en cykeltaxa. Udover cykelryttere fra Team Rynkeby kørte den populære bjørn sammen med otte familier, hvor et barn enten er eller har været i behandling for kræft.

Rasmus Klump er maskot for Team Rynkeby København, som har arrangeret prologen, og på holdet sidder de to Egmont-medarbejdere Thomas Stockmarr og Michael Benzon i sadlen. Michael er International Licensing Manager i Egmont Kids Media Nordic, og han glæder sig over, at Rasmus Klump kan være med til at støtte op om den gode sag:

"Hele idéen med Team Rynkeby er at hjælpe andre, og det er jo netop også kernen i Rasmus Klumps univers. I Egmont Kids Media er vi derfor rigtig glade for, at Rasmus Klump kan bidrage til så godt et formål som Team Rynkeby og Børnecancerfondens arbejde," siger Michael Benzon.

Til prologen på Carlsberg var ligestillings- og kirkeminister Manu Sareen vært og samtidig en af flere gæster på talerstolen. Derudover var der livemusik ved Zididada, og børnene fik hilst på Rasmus Klump. Startskuddet lød kl. 10, hvor feltet kørte mod Rigshospitalet, og ved ankomsten fik alle børn en pose med blade fra Egmont.

Fra Rigshospitalet kørte cykelrytterne til Vordingborg for et enkelt stop, før turen gik til Maribo. Derfra starter den første etape i morgen lørdag, og så venter der ca. 200 kilometers cykling hver dag i en uge, før alle 1000 ryttere fra Danmark, Sverige og Finland samles i Paris fredag d. 19. juli.

Team Rynkeby blev i 2011 tildelt Rasmus Klump Prisen, som går til en person eller organisation, der gennem sit virke har levet op til filosofien i Rasmus Klumps historier om venskab og trofasthed, og som derved har været et godt eksempel for danskerne.

Læs mere om Team Rynkeby.