olsenbandenudstilling-sml-web

Olsen Banden fylder 50 år – og Nordisk Film ved lige præcis hvordan det skal fejres!

08.12.2017

I 2018 er det 50 år siden, at publikum for første gang kunne stifte bekendtskab med Danmarks mest folkekære forbryderbande; Olsen Banden.

Det fejrer Nordisk Film med særudstillingen over alle særudstillinger! I hele 2018 kan besøgende opleve den eksklusive Olsen Banden særudstilling på Nordisk Films Scene 4 – scenen hvor de fleste af Olsen Banden-filmene blev indspillet fra ’68-’98. Vi er netop begyndt at sætte særudstillingen op i dag, og udstillingen erstatter dermed ’Olsen Banden vender hjem’-rundvisningen, og er hele fire gange større end sin forgænger! Den nye udstilling består af nye – og dog velkendte – kulisser fra filmene – som blandt andet bunkeren fra Jylland, Yvonnes hyggelige stue og Hallandsens pompøse kontor, mens den også huser mere end 100 originale klenodier og kostumer fra de 14 oprindelige film – hvoraf nogle af dem aldrig har været udstillet før!

Som besøgende får du ligeledes et unikt indblik i tilblivelsen af nogle af de mest ikoniske og mindeværdige Olsen Banden-scener gennem aldrig før viste produktionsbilleder, mens Nordisk Films rundvisere vil supplere med spændende historier og anekdoter fra de sidste 50 år med Olsen Banden!

Så tag dine venner, kollegaer eller familie med på et filmisk eventyr hos verdens ældste stadig producerende filmselskab og bliv meget klogere på historien om Danmarks uheldigste helte Egon, Benny og Kjeld.

Der vil være guider tilstede i udstillingen som kan besvare spørgsmål, men hvis du vil have den fulde Olsen Banden oplevelse, er det muligt at booke en guidet tur.

Udstillingen åbner d. 6. januar 2018 og er åben frem til d. 16. december 2018. Udstillingen er åben hver lørdag-søndag fra kl. 10.00 til kl. 17.00 og det er muligt at booke en guidet tur kl. 17.00 i hverdagene som enkeltpersoner og i alle tidsrum i hverdagen som en gruppe på mindst 10 personer.

Læs mere om Nordisk Films Olsen Banden særudstilling her.

Det bliver skidegodt!