Nyt årsskrift på gaden

Egmont Fonden har netop markeret sine almennyttige aktiviteter i 2009 med et årsskrift og et debatarrangement om ungdomsrådgivning.

Egmont Fondens almennyttige virksomhed skal bidrage til at sikre børn og unge et godt liv gennem en aktiv og engageret deltagelse i samfundet. Årsskriftet har til hensigt at vise, hvordan Egmont Fonden arbejder for at nå dette mål.

Du kan rekvirere et eksemplar af årsskriftet ved at skrive til mail@egmontfonden.dk

For at lancere årsskriftet – og for at starte en debat omkring ungdomsrådgivning - inviterede Egmont Fonden mandag d. 26. april en række vigtige aktører på området for ungdomsrådgivning til debatarrangement med det formål, at inspirere og indsamle ny viden.

I Danmark findes over 1.000 rådgivningstilbud til børn og unge, men det kan være svært at finde den rigtige rådgivning og vurdere kvaliteten. På mødet kom gode bud på banen til, hvordan man sikrer den bedste ungdomsrådgivning. Samtidig bragte Tine Bryld en række dilemmaer omkring ungdomsrådgivning i spil. Tine har gennem generationer selv lagt øre og stemme til unges problemer i DR's radioprogram Tværs. Det er netop dette program, som en ny Egmont-støttet portal skal løfte arven fra.