Nyt Egmont-selskab udgiver 2,6 mio. studiekalendere

En væsentlig aktør på markedet for reklamefinansierede studiekalendere i flere lande er i dag blevet en del af mediekoncernen Egmont.

2,6 mio. kalendere når det samlede oplag i år op på, heraf 100.000 i Danmark og 255.000 i Norge. Selskabet Skandinaviske Skoledagbøker AS med hovedkontor i Norge udgiver kalendere i ti europæiske lande samt USA. Hovedmålgruppen er 16 til 24-årige elever og studerende. I Danmark har selskabets "Studiekalenderen" været på markedet siden 1992. Et yderligere forretningsområde hos Skandinaviske Skoledagbøker AS er udvikling og salg af større events for unge i samarbejde med annoncørerne.

Skandinaviske Skoledagbøker AS fortsætter som selvstændigt selskab i Egmonts Kids & Teens division. Salgsprisen oplyses ikke. Divisionsdirektør Tommy Melle fremhæver, at selskabets produkter og markedsposition supplerer divisionens øvrige aktiviteter: "Opkøbet er et led i vores strategi om at styrke Egmont som ledende mediekoncern overfor unge", siger han.

Yderligere oplysninger:

Tommy Melle, divisionsdirektør, Egmont Kids & Teens, + 47 24 05 13 01/ + 47 91 18 13 40

Henrik Harring Jørgensen, Egmont