felix-og-sarah-h-c3-b8jby-skole-web

Ny fremtid for populær undervisnings-app

20.01.2015

Selv små børn kan skrive deres egne bøger med Skriv og Læs-appen. Nu bliver dette unikke digitale værktøj bredt ud til den danske grundskole i et nyt samarbejde mellem undervisningsforlaget Alinea og iværksættervirksomheden WriteReader.

Med appen Skriv og Læs kan også de helt små skrive deres egne bøger – selvom de endnu ikke har lært at stave. Nu får endnu flere skoler gavn af den populære app, som bliver en del af undervisningsforlaget Alineas udbud af digitale læremidler:

“Vi er meget glade for, at vi nu også kan tilbyde Skriv og Læs. Det er en app, som gør eleverne til aktive medskabere og støtter deres læreproces. Appen møder eleverne der, hvor de fagligt er. På den måde passer Skriv og Læs godt til vores øvrige udbud af læremidler, som bygger på de samme grundlæggende tanker og principper,” siger Alineas forlagsdirektør Cliff Hansen.

Alinea, der er Danmarks største udvikler og udgiver af læremidler til grundskolen, tilbyder frem til 1. august gratis adgang til Skriv og Læs til de skoler, der abonnerer på forlagets indskolingsportal i danskfaget.

Over 50.000 unikke brugere

Skriv og Læs er udviklet af Janus Madsen, som har mere end 15 års erfaring fra klasselokalerne, i tæt samarbejde med forskere fra DPU, herunder ph.d., professor Jeppe Bundsgaard.

Skriv og Læs blev den mest solgte uddannelses-app i den danske App Store i 2013, hvor den blev introduceret. I efteråret 2014 blev den lanceret i en opdateret version til skolebrug. Appen har over 50.000 unikke brugere, som foreløbig har skrevet mere end 460.000 bøger i Skriv og Læs – bøger, som også kan læses af klassekammeraterne, der på den måde kan lære af hinanden.

Perspektiver for udvikling

Appen er allerede solgt i over 30 lande, og om fremtiden siger manden bag Skriv og Læs og stifter af WriteReader Janus Madsen:

“Vi er meget glade for samarbejdet med Alinea, da det giver os mulighed for at fokusere på udvikling af nye meningsfulde læringsværktøjer og udbredelsen af vores koncepter på de internationale markeder.”

Se video om, hvordan Skriv og Læs fungerer

Hør Janus Madsen og Jeppe Bundsgaard fortælle om appen

Læs mere om appen på Alineas hjemmeside