Ny formand for bestyrelsen i Egmont

Steen Riisgaard bliver ny formand for Egmont Fonden efter Mikael Olufsen, der udtræder af bestyrelsen efter 21 år. Lars-Johan Jarnheimer bliver ny næstformand.

Mikael Olufsen (71) udtræder af bestyrelsen i Egmont Fonden ved årsmødet i marts 2014. Egmont Fonden er moderselskab i Egmont koncernen. Mikael Olufsen har været formand siden 2009 og medlem af bestyrelsen siden 1993. I hans tid i bestyrelsen er omsætningen mere end fordoblet, mens resultat og uddelinger er mere end firedoblet.

Mikael Olufsen udtræder ud over Egmont Fonden af bestyrelsen i Egmont International Holding A/S, Ejendomsselskabet Vognmagergade 11 ApS og Ejendomsselskabet Gothersgade 55 ApS.

Bestyrelsen i Egmont retter en varm tak til Mikael Olufsen for hans store og dedikerede indsats for Danmarks største mediekoncern, der har et dobbelt formål med både at udvikle medievirksomheden og dens almennyttige arbejde.

Steen Riisgaard (62) bliver ny formand for bestyrelsen, hvor han har været medlem siden 2002 og næstformand siden 2009. Steen Riisgaard var adm. direktør i Novozymes A/S indtil 2013 og er bl.a. medlem af bestyrelsen i ALK-Abello A/S, COWI, Novo A/S, Novo Fonden, Xellia A/S Villum Fonden, WWF Verdensnaturfonden og Aarhus Universitet.

Lars-Johan Jarnheimer (54) bliver ny næstformand i Egmont. Lars-Johan Jarnheimer har været medlem af Egmonts bestyrelse siden 2011 og er tidligere koncernchef for Tele2 AB. Lars-Johan Jarnheimer er bl.a. medlem af bestyrelsen i CDON Group AB, Eniro AB, SAS og INGKA Holding BV.

For yderligere information kontakt venligst:

Pressechef Mikkel Løndahl +45 21 15 49 25.

Kommunikationsdirektør Line Aarsland +45 24 40 74 71.