Ny direktør i Egmont Fondens Støtte- og bevillingsadministration

Henriette Christiansen er ansat som ny direktør for Egmont Fondens Støtte- og bevillingsadministration.

Henriette Christiansen, direktør for Egmont Fondens støtte- og bevillingsadministration

Administrationen håndterer Egmont Fondens almennyttige projekter. Henriette Christiansen tiltræder 1. september 2009.

Henriette Christiansen (36) er uddannet cand.scient.pol i 1999 og har en længere karriere i staten. Senest har Henriette Christiansen haft ansættelse som seniorkonsulent hos Kraft & Partners bl.a. med ansvar for konsulentvirksomhedens arbejde for Trygfonden.

Henriette Christiansen brænder for både det sociale engagement og det organisatoriske arbejde. Ud over sine opgaver som administrationschef i Kulturministeriet og chefkonsulent i Økonomistyrelsen har hun arbejdet frivilligt med børn og unge blandt andet for AFS Interkultur, Dansk Ungdoms Fællesråd og i Komitéen til forsvar af Menneskerettighederne i Honduras.

"Jeg har altid haft to fokuspunkter i mit liv. Det ene handler om socialt engagement, og det andet handler om at organisere og drive organisationer professionelt. I Egmont Fonden har jeg mulighed for at kombinere begge dele ved at arbejde strategisk med filantropi," siger Henriette Christiansen.

"Henriette Christiansen har en spændende baggrund både fra offentlige stillinger og den private konsulentbranche. Derudover har hun en brændende interesse for samfundsforhold, især børn og unge, så hun er den ideelle profil til Egmont Fondens almennyttige virksomhed," siger Mikael Olufsen, bestyrelsesformand for Egmont Fonden.