Ny adm. direktør i Egmont Hjemmet Mortensen

Egmonts norske magasinvirksomhed har netop ansat ny adm. direktør.

Egmont Hjemmet Mortensen er Norges største udgiver af blade og magasiner med en omsætning i 2010 på 1,3 milliarder norske kroner. Selskabet sagde i slutningen af juni farvel til daværende adm. direktør Ann-Britt Berentsen, som efter fem år i spidsen for magasinhuset valgte at søge nye udfordringer.

Den nye adm. direktør i Egmont Hjemmet Mortensen er Olav T. Sandnes (39). Sandnes har 15 års erfaring indenfor medierelateret virksomhed, bl.a. i Accenture, Funcom, Eniro og NRK. Han kommer fra stillingen som finansdirektør (CFO) i Egmont Hjemmet Mortensen med ansvar for strategi og forretningsudvikling i selskabet.

Ifølge bestyrelsesformand Torsten Bjerre Rasmussen, er Olav T. Sandnes det naturlige valg i et stærkt felt af kandidater.

"Han står både for fornyelse og kontinuitet i ledelsen af Egmont Hjemmet Mortensen i en tid med store muligheder, men også store udfordringer. Samtidig har han de personlige kvaliteter som skal til for at lede en medievirksomhed med dygtige medarbejdere," siger han.

MERE INFO:

Kontakt venligst divisionsdirektør i Egmont Magasiner og bestyrelsesformand i Egmont Hjemmet Mortensen, Torsten Bjerre Rasmussen, på tlf. 39 45 74 01.