Nu er Olivias Sangstjerner LIVE!

Fredag d. 4. juni løber første delfinale af Olivias Sangstjerner sangkonkurrence af stablen på Torvet i Herning. Delfinalen er den første i en lang række af sangkonkurrencer hen over sommeren rundt om i hele landet. Landsfinalen er 28. august i Århus.

Olivias Sangstjerner er en landsdækkende sangkonkurrence for alle piger i alderen 7-14 år. Pigerne kan deltage via Olivianet.dk, hvor de kan indspille deres bidrag og efterfølgende blive udvalgt blandt 5 heldige deltagere, som Olivia sender direkte i delfinalerne. Alternativt kan pigerne dukke op en halv time inden showstart og håbe på at få chancen for at indtræde scenen. Først til mølle gælder.

Sangkonkurrencen arrangeres i samarbejde med eventbureauet Onkel Jes, der står for selve produktionen af show samt salg af eventen til diverse steder rundt om i DK. Dette er en model der i de sidste 7-8 år har fungeret i vores søsterselskab i Sverige. "Julias Stjärnskott" som eventen hedder i Sverige har fostret mange store svenske sangtalenter som fx Amy Diamond og ruller også lige nu rundt i hele Sverige.

På tourplanen er der pt. 10 konkurrencesteder samt en aftale om den store landsfinale i City Vest i Århus. Der kommer stadig tilføjelser til planen, men således ser den ud i skrivende stund:

Fredag 4/6 Torvet Herning 19:00 Indledende runde
Lørdag 12/6 Tarup Centret Odense 12:00 Indledende runde
Fredag 25/6 Hanstholm Centret Hanstholm 13:30 Indledende runde
Lørdag 26/6 City Vest Århus 11:00 Indledende runde
Juli
Lørdag
3/7 Torvet Nykøbing F. 10:30 Indledende runde
Søndag 4/7 Torvet Lemvig 13:00 Indledende runde
August
Lørdag 7/8 Espergærde Centret Espergærde 12:00 Indledende runde
Søndag 8/8 Aalborg Storcenter Aalborg 12:00 Indledende runde
Fredag 27/8 Frederiksberg Centret Frederiksberg 16:00 Indledende runde
Lørdag 28/8 City Vest Århus 12:00 Landsfinale

Selvom selve sangkonkurrencen arrangeres af et eksternt eventbureau, er det 100 % Olivia bladet, der markedsføres som afsender på aktiviteten, og hele arrangementet er således en unik mulighed for eksponering direkte hos bladets målgruppe.

"Dette er ikke en markedsføringsdisciplin, som vi har prøvet før, men de meget positive erfaringer fra Sverige samt et forventet potentiale for at aktivere rigtig mange danske piger, har gjort, at vi har prioriteret denne aktivitet på Olivia i år." Således udtaler produktchef Gitte Hoffmann, der holder snor i alle ender og allerede nu har kunnet ringe nogle meget glade piger op med meddelelsen om, at de var direkte i delfinalen i Herning i aften.

Gennem hele eventperioden vil man kunne følge deltagerne på Olivianet.dk, Youtube samt via Facebook siden "Olivia Sangstjerner". Her vil man løbende kunne se billeder og videoklip fra liveshowene samt få tips og gode råd om musik og sang og ikke mindst dele tanker og oplevelser med veninderne.

På Olivianet.dk kan pigerne også øve sig på alle sangene i Olivias karaokemaskine "Singalong" og her er også plads til de piger, der kun ønsker at være tilskuer til showene, men gerne vil prøve at synge sangene alligevel.