kbweb

Nordisk Film og Eventim skal drive K.B. Hallen

08.09.2016

Når den nye K.B. Hallen står færdig, bliver det Nordisk Film, der sammen med tyske Eventim skal drive det ikoniske samlingssted. K.B. Hallen skal igen være hovedstadens førende kultur- og sportsarena, hvor store danske og internationale navne kan opleves.

En lang række kultur- og sportspersonligheder har gennem tiden gæstet K.B. Hallen på Frederiksberg: Radiohead, The Strokes, Katy Perry, Rolling Stones, The Beatles, Gøg og Gokke, Bjørn Borg og Winston Churchill for bare at nævne nogle enkelte.

Når den nye K.B. Hallen åbner, skal den igen være hovedstadens førende kultur- og sportsarena. Opgaven er lagt i hænderne på Nordisk Film, der sammen med den tyske virksomhed CTS Eventim skal drive K.B. Hallen som en moderne multihal, hvor der både er plads til koncerter, messer, sportsbegivenheder, konferencer, shows og kulturevents. Med en kapacitet på op til 4.900 gæster vil K.B. Hallen kunne tilbyde et meget fleksibelt setup.

”Med sin historik og fremragende placering er K.B. Hallen et stærkt brand og en venue med fantastiske muligheder. Den nye multihal får en perfekt størrelse og topmoderne faciliteter, der kan bruges i mange forskellige sammenhænge,” siger Rainer Appel, der er Senior Vice President i Eventim.

”De muligheder, som K.B. Hallen rummer, vil være meget efterspurgt af musik- og kulturbranchen og af arrangørerne i det hele taget, som savner en koncert-, kultur- og sportsarena af denne kaliber i hovedstaden,” tilføjer Asger Flygare Bech-Thomsen, der er direktør i Nordisk Film.

Den nye K.B. Hallen, tegnet af Christensen & Co (CCO), bliver en moderne og æstetisk markant bygning inspireret af den oprindelige, ikoniske K.B. Hal fra 1930erne. Den ligger centralt i forhold til offentlig transport og adgangsveje til K.B. Hallen integreres med S-togsstationen af samme navn. Selve hallen vil kunne skræddersys det enkelte arrangement, ligesom det moderne design og konstruktion vil sikre en god oplevelse for de mange gæster.

Nordisk Film går sammen med Eventim om at stå for driften af K.B. Hallen. Eventim er Europas førende billetsalgsoperatør og koncertpromotor og driver allerede en række store venues i Europa, bl.a. Apollo i London, Tempodrom i Berlin og Lanxess Arena i Køln.

”I mere end 70 år var K.B. Hallen et kulturelt, musikalsk, politisk og sportsligt samlingssted på Frederiksberg. Det er jeg sikker på, at vi bliver igen. Med Nordisk Film ombord har vi fået en stærk, lokal partner, der sammen med den unikke, internationale ekspertise fra Eventim kan løfte denne ambitiøse satsning. Samtidig får KB helt nye muligheder for at dyrke vores idræt i nye, flotte rammer,” siger Niels-Christian Holmstrøm, som er bestyrelsesformand i KB.