webheroesgenerals-20key-20art-202016

Nordisk Film investerer i computerspilfirmaet RETO MOTO

05.12.2017

Med en investering på 32 millioner kroner bliver Nordisk Film medejer af det danske computerspilfirma RETO MOTO, der står bag onlinespillet Heroes & Generals, og som nu forventer yderligere international vækst. Det er samtidig den fjerde gaming-investering fra Nordisk Film i år.

Nordisk Film køber sig nu ind computerspilfirmaet RETO MOTO, der står bag Anden Verdenskrigsspillet Heroes & Generals. Investeringen er på 32 millioner kroner for en minoritetspost i selskabet.

Med investeringen fra Nordisk Film vil RETO MOTO, der i dag har mere end 30 ansatte, kunne sætte turbo under sin vækst på det internationale gaming-marked.

RETO MOTO blev skabt i 2008 af de oprindelige grundlæggere af IO Interactive, som står bag de populære Hitman-spil. RETO MOTO udvikler og driver Heroes & Generals, som er et gratis såkaldt first-person shooter-spil, der foregår under Anden Verdenskrig og spilles online. Heroes & Generals har mere end 12 mio. registrerede brugere på verdensplan.

“Vi er meget glade for aftalen med Nordisk Film, som er en kompetent investor. Det er en blåstempling af vores mission om at levere den ultimative spiloplevelse, og det vil hjælpe os med at indfri RETO MOTOs fulde potentiale. Vi har ambitioner om høj vækst, og vi glæder os til at arbejde sammen med teamet hos Nordisk Film om at opnå vores mål,” siger Jean-Marc Broyer, CEO i RETO MOTO.

For Nordisk Film er investeringen i RETO MOTO led i en strategi om at investere i talentfulde nordiske computerspilfirmaer. Det foregår i regi af investeringsenheden Nordisk Film Games, som tidligere har købt sig ind i de danske selskaber Flashbulb Games (Trailmakers) og Multiverse (Kogama.com) samt det svenske selskab Avalanche Studios (Just Cause, Mad Max, theHunter). Aftalen med RETO MOTO er således Nordisk Film Games’ fjerde investering.

“RETO MOTO er et erfarent og veldrevent computerspilfirma med stor appetit på vækst. Heroes & Generals er et ambitiøst onlinespil, der kombinerer en first-person shooter med figurudvikling og inddrager unikke elementer fra strategispil. RETO MOTO er grundlagt og drevet af nogle af verdens bedste spiludviklere, og selskabet passer perfekt ind i vores samlede portefølje. Vi ser frem til at arbejde sammen med dem om at udvikle selskabet yderligere,” siger Mikkel Weider, managing director i Nordisk Film Games.

Som led i partnerskabet indtræder Mikkel Weider og Martin Walfisz, senior partner i Nordisk Film Games, i RETO MOTOs bestyrelse.

Om RETO MOTO

RETO MOTO er et spilfirma baseret i København. Grundlagt i 2008 af de oprindelige grundlæggere af IO Interactive og skaberne af Hitman-serien. RETO MOTO udvikler og driver Anden Verdenskrigsspillet Heroes & Generals, som er et free-to-play first-person shooter i stor skala, hvor Tyskland, USA og Sovjetunionen kæmper om sejren i en stor onlinekrig, der udkæmpes af spillere over hele verden med adgang til et enormt arsenal af køretøjer og våben. Uanset om du spiller infanteri, kampvognsmandskab, jagerpilot, faldskærmssoldat, spejder eller general, der træffer strategiske beslutninger, så vil alt, hvad du laver, gøre en forskel i krigen. Heroes & Generals har mere end 12 million registrerede brugere over hele verden og er tilgængelig på HeroesAndGenerals.com. RETO MOTO og Heroes & Generals er registrerede varemærker.

Om Nordisk Film

Nordisk Film er Nordens førende producent og distributør af film og driver den største biografkæde i Danmark og Norge. Nordisk Film har digitale forretninger som GoGift.com, Airmagine, Venuepoint og Nordisk Film Games og distribuerer bl.a. PlayStation i Norden og de baltiske lande. Nordisk Film er en del af Egmont – Danmarks største mediekoncern med 6.200 medarbejdere og aktiviteter i 30 lande. Egmont står bl.a. bag TV 2 i Norge, Lindhardt og Ringhof og udgiver over 700 magasiner. Egmont er en fond, som omsætter for 11,6 mia. kr. og støtter børn og unge samt filmtalenter med knap 100 mio. kr. om året.