Nordisk Film går til teatret

Nordisk Film har etableret forretningsområdet NF Live, der fremover vil satse på at producere live-underholdning til et bredt publikum. Første produktion bliver teaterkoncerten HEY JUDE.

Nordisk Film er én af Nordens største underholdningvirksomheder og betragter live underholdning som et naturligt ekspansionsområde. NF Lives repertoiremæssige hovedlinje vil være grundlagt på en filosofi om at producere store, kommercielle opsætninger af høj kunstnerisk kvalitet. De skal have potentiale til at nå ud til et bredt publikum, også gerne udenfor Danmarks grænser.

NF Lives første produktion, HEY JUDE, bliver den største danske teaterkoncert nogensinde med en publikumsopbygning på 4.200 pladser til hver eneste forestilling i koncertstedet Forum. Selve forestillingen er en opfølger til megasuccesen "Come Together" på Østre Gasværk Teater, som for tre år siden solgte intet mindre end 160.000 billetter, da de som de første i verden fik lov til at omarrangere The Beatles højtelskede klassikere.

Nu fortsætter festen, når holdet bag "Come Together" i samarbejde med Nordisk Film skaber en helt ny teaterkoncert, der igen tager udgangspunkt i The Beatles kæmpestore skatkammer af hits. NF Live har sikret sig Mr. Teaterkoncert, Nikolaj Cederholm, som instruktør og samlet et stjernecast med bl.a. Pernille Rosendahl, Jimmy Jørgensen, Cecilie Stenspil, Troels Lyby og Mark Linn på rollelisten. Dermed kan publikum se frem til at opleve nogle af Danmarks bedste sangere og skuespillere.

"I Forum kommer publikum til at opleve 30 nye klassikere iført nye kostumer og fortolket i et show, som spiller på alle sanserne. Vi inviterer publikum til en fest med farver, god musik og mavekildende effekter. Vi kan love, at det bliver et overraskende og dynamisk show med konstant skiftende stemninger og billeder. HEY JUDE henvender sig til alle, som kan tåle at høre høj musik. Beatles-fans, teaterkoncertfans og alle dem som slet ikke kender noget til det hele endnu, børn på 12 og bedsteforældre på 90. HEY JUDE favner med andre ord hele familien og kan blive en generationsoverskridende fællesoplevelse, som taler til ens glæde ved musik og ved livet i det hele taget - uanset alder," slutter Nikolaj Cederholm.

Bag scenen har NF Live og Nikolaj Cederholm sikret sig nogle af de bedste og mest rutinerede kræfter, der har arbejdet med teaterkoncerter herhjemme. Jens og Peter Hellemann laver de musikalske arrangementer af Beatles-sangene. De to har sammen med Nikolaj Cederholm tidligere skabt successer som Gasolin', Come Together, Beach Boys, Bob Dylan og senest Mozart, og skal nu, sammen med resten af holdet, overgå sig selv i en fantasifuld og farverig opsætning, der sprænger rammerne for tidligere teaterkoncerter på dansk grund.

HEY JUDE har premiere d. 28. december 2012 og spiller i Forum frem til 15. januar 2013. Billetter kan bestilles fra i dag på Billetlugen.dk/heyjude