Nordisk Film Biografer overtager Scala Bio i Nykøbing Falster

Nordisk Film Biografer fortsætter ekspansionen, og når med overtagelsen af Scala Bio op på 18 biografer i Danmark.

Foto: Steen Brogaard

Scala Bio i Nykøbing Falster bliver nu en del af Nordisk Film Biografer. Scala har hidtil været drevet af Anne Nørregaard og Finn Nielsen, som i en lille menneskealder har givet publikum på Sydhavsøerne store film- og kulturoplevelser. Der er tale om en moderne 4-sals biograf, velplaceret på det attraktive havneområde i Nykøbing, tæt på byen og med masser af parkering til biografens gæster. Der er også en café og anden underholdning i området.

Hvert år har mere end 160.000 gæster fundet vej til biografens lærreder og fornøjet sig med premierefilm, events og masser af underholdning. Det glæder Nordisk Film Biografer sig til at videreføre.

"Det er med stor tilfredshed, at vores hjerteblod videreføres af dygtige biograffolk, og at Scala fortsætter som landsdelens største underholdningshus med masser af gode film og kulturoplevelser," udtaler direktør i Scala Bio, Finn Nielsen.

Nordisk Film Biografer overtager hele biografvirksomheden, og alt personalet fortsætter.

"Scala Bio er en flot og veldrevet biograf, som vi glæder os til at drive videre", siger John Tønnes, adm. direktør i Nordisk Film Biografer. "Vi glæder os til at byde gæsterne velkommen i Nykøbing, og håber de vil tage godt imod de tilbud og muligheder, vi kan levere."

Selve overtagelsen sker d. 1. juli 2013.