Mikael Olufsen ny formand for Egmont

Mikael Olufsen er udpeget til bestyrelsesformand for Egmont. Steen Riisgaard er udpeget til næstformand.

Mikael Olufsen er udpeget til bestyrelsesformand for Egmont Fonden, som er Egmont koncernens moderselskab. I tillæg hertil er Mikael Olufsen også udpeget til formand for bestyrelsen i Egmont International Holding A/S. Mikael Olufsen har været medlem af bestyrelserne siden 1993, de senere år som næstformand. Mikael Olufsen er udover bestyrelsesposterne i Egmont blandt andet formand for Tryg Vesta A/S, Tryg i Danmark smba, Malaplast Ltd. og Gigtforeningen.

Steen Riisgaard er udpeget til næstformand i Egmont Fonden og Egmont International Holding A/S. Steen Riisgaard har været medlem af bestyrelserne siden 2002. Steen Riisgaard er adm. direktør for Novozymes A/S, bestyrelsesformand for World Wildlife Foundation Danmark og medlem af bestyrelsen for Rockwool International A/S.

Den hidtidige bestyrelsesformand, Ivar Samrén, udtræder af bestyrelserne efter at have passeret aldersgrænsen i henhold til Egmonts fundats. Ivar Samrén har været medlem af bestyrelsen for Egmont Fonden og Egmont International Holding A/S siden 1991 og været formand siden 1999.

De øvrige medlemmer af bestyrelserne er:
direktør Ulrik Bülow
advokat Niels Fisch-Thomsen
direktør Torben Ballegaard Sørensen
journalist Christine Grøntved (medarbejdervalgt)
bogbinder Maibritt Jensen (medarbejdervalgt)
forlagsdirektør Tony Jørgensen (medarbejdervalgt
journalist og instruktør Anna von Lowzow medarbejdervalgt