Mediabureau skal bringe Nordisk Film tættere på forbrugerne

Nordisk Film har samlet alle sine aktiviteter hos et mediabureau, OMD, og investerer samtidig i at bringe mere detaljeret markedskendskab ind i sin nordiske film- og tv-produktion.

Efter et målstregsfoto i kølvandet på en tilbudsrunde med syv bureauer om mediaindkøb og rådgivning har Nordisk Film samlet sine nordiske aktiviteter hos et bureau, OMD, mod tidligere to.

Aftalen omfatter ikke blot indkøb. Nordisk Film, hvis selskaber de seneste år har forstærket samarbejdet, opruster også på rådgivningssiden. Et af de første projekter bliver, at OMD rykker tættere på Nordisk Films tv-produktion, som fremover systematisk får information om nye bevægelser på markedet. Når ideer til film og tv-programmer fremover tager form hos Nordisk Film i Danmark, Sverige, Norge og Finland, så er detaljeret viden om forbrugerne, om markedet og om tv-stationernes ønsker med i billedet.

"Vi vil allerede i den kreative proces tættere på markedet og på vores kunder. Første område bliver tv-produktion. Tv-produktionsselskaber har altid tænkt i målgrupper, men kommer med den nye aftale tættere på branchens kommercielle puls. Vi får hurtigere viden om, hvilke målgrupper markedet går efter, og hvordan vaner og teknologi bevæger sig", siger Vice President, Marketing, i Nordisk Film, Mikkel Berg.

Adm. dir. i OMD Hermann Haraldsson siger: "Vi glæder os til samarbejdet og ikke mindst den systematiserede dialog med produktionsselskaberne om den kommercielle puls på markedet. OMD skal ikke generere ideer til programmer, men vi kan hjælpe med at spotte nye tendenser og med at bringe bevægelser i ønskerne blandt seere og tv-stationer hurtigt videre".

Nordisk Film, der inden for film, tv og games arbejder på tværs af de nordiske lande, har tidligere samarbejdet med to mediabureauer, men fortsætter nu alene med OMD. Blandt årsagerne er, fælles træk blandt kunder og samarbejdspartnere, hvilket talte for at fokusere på et bureau.

Yderligere oplysninger:
Mikkel Berg, Nordisk Film, 36 18 82 00