Lindhardt og Ringhof vinder pris

Bogklubberne hos Lindhardt og Ringhof har netop vundet Zoomio prisen 2009, som gives til den af Zoomios kunder, som har lavet den bedste og mest succesrige nyhedsbrev kampagne inden for det sidste år.

Juryen skrev følgende:

Prisen er givet for nyhedsbrevet, der sendes ud til medlemmerne af Guldklumpen – en bogklub for gravide og nybagte mødre og deres børn.

Vinderen: Lindhardt og Ringhof

Juryen mener at Lindhardt og Ringhof bruger Zoomios platform optimalt. De har en fantastisk god åbnings- og responsrate på mellem 45 til 70 %, de har en klikrate på 1/3 i de udsendte nyhedsbreve, deres nyhedsbreve er personliggjorte med et lille billede og en underskrift fra en sundhedsplejerske, hvilket er meget relevant i forhold til medlemmerne, som består af gravide kvinder eller (nybagte) mødre med små børn op til 3 år. Derudover er Lindhardt og Ringhof sindssygt gode til at segmentere deres medlemmer, med hele 27 forskellige segmenter. De udsender nyhedsbrevet til ca. 3300 medlemmer.

Kampagnen bliver sendt ud i forbindelse med Bogklubben Guldklumpen.

Alle medlemmer får et nyhedsbrev 9 gange om året som passer til det segment, de er kommet til (afhængig af alder på barnet).

Hovedformålet med deres kampagne er at gøre klubben mere digitaliseret/moderne og ændre den normale brevudsendelse med Post Danmark – 9 gange om året – 27 varianter til nyhedsbrev og dermed også spare porto. Formålet med mailen er at kunne præsentere en ny pakke i hver udsendelse, denne sendes automatisk, hvis modtagerne ikke melder den fra.
Succes i kampagnen bliver målt ved at medlemmerne helst ikke skal reagere.... men se frem til næste pakke, derfor er det omvendt. De øvrige jurymedlemmer, mener at dette er et fantastisk koncept.