Lindhardt og Ringhof styrker redaktionelt fokus

Lindhardt og Ringhof har i dag gennemført en organisationsændring, der skal være med til at styrke Lindhardt og Ringhof som redaktionelt drevet forlag. Ændringerne betyder desværre, at 21 medarbejdere er opsagt.

Lindhardt og Ringhof har i dag gennemført en organisationsændring, der skal styrke det redaktionelle fokus. Forlaget skal være mindre ledelsestungt, og der er afskaffet en række administrative lag.

"Jeg beklager, at jeg i dag har måtte sige farvel til en række dygtige medarbejdere. Lindhardt og Ringhof skal fremadrettet have en fladere struktur, hvor man er tættere på forfatterne, hvor der er kort fra idé til handling, og hvor der hersker en dynamisk forlagskultur," siger Lars Boesgaard, adm. dir. i Lindhardt og Ringhof.

Dette er et skridt på vejen i processen mod at genetablere Lindhardt og Ringhof, som et succesfuldt, konkurrencedygtigt og levende forlag. I nærmeste fremtid præsenteres en ny organisation.

Lindhardt og Ringhof står bag en række stærke forlag: Akademisk Forlag, L&R Business, Athene, Alinea, Alfabeta og Carlsen. Desuden driver Lindhardt og Ringhof en række bogklubber, hvoraf de største er Bogklubben 12 bøger, Bogsamleren, Bogklubben Rasmus og Romanbogklubben.

Lindhardt og Ringhof er en del af Egmont. Lindhardt og Ringhof er Danmarks næststørste forlag. Forlaget blev grundlagt i 1971 af Otto B. Lindhardt og Gert Ringhof og i 2007 fusioneret med Aschehoug Dansk Forlag A/S. Lindhardt og Ringhof står bag en række stærke forlag: Akademisk Forlag, L&R Business, Athene, Alinea, Alfabeta, Easy Reader, L&R Uddannelse og Carlsen. Desuden driver Lindhardt og Ringhof en række bogklubber, hvoraf de største er Bogklubben 12 bøger, Bogsamleren, Bogklubben Rasmus og Romanbogklubben.

Yderligere oplysninger:
Mika Bildsøe Lassen, Kommunikationsdirektør i Egmont, tlf: 20 55 26 55, eller
Nanna Lindhardt, Medie & Kommunikationskonsulent i Egmont 30 70 72 28.