Lindhardt og Ringhof sælger bogklubber

Med salget sætter adm. direktør Lars Boesgaard punktum for de store organisationsændringer, der skal sikre forlagets fremtid.

Lindhardt og Ringhof har indgået aftale om at overdrage Bogklubben 12 Bøger, Bogsamleren, Romanbogklubben, Bogklubben Rasmus og Guldklumpen til Gyldendal pr. 15. oktober 2011. Overdragelsen sker som et led i forlagets plan for at fokusere på kerneforretningen.

"Det helt primære for os er at vende tilbage til at være et redaktionelt drevet forlag med al fokus rettet mod vores forfattere, udviklingen af gode bøger og vores mange digitale satsninger, som vi skal leve af i fremtiden. Vores bogklubber har efterhånden en størrelse, hvor vi ikke ser et langsigtet perspektiv i at drive dem videre i vores regi. Med salget sætter vi punktum for de store organisatoriske ændringer, den nye ledelse varslede i foråret. Vi har nu sat det hold medarbejdere, der skal drive forlaget videre," siger Lindhardt og Ringhofs adm. direktør, Lars Boesgaard.

14 medarbejdere, som har været knyttet til bogklubberne, følger med i overdragelsen.

"Salget er ikke nogen stor overraskelse for medarbejderne. Da den nye ledelse tiltrådte i foråret tilkendegav vi klart, at vi ikke så en fremtid for klubberne her hos os," siger Lars Boesgaard.

Yderligere kommentarer:
Lars Boesgaard, adm. direktør, Lindhardt og Ringhof: lars.boesgaard@lindhardtogringhof.dk, telefon: + 45 29 43 38 90