Kvinderne erobrer Euroman

I januar-udgaven af mandemagasinet Euroman løfter 13 skarpe, stærke kvinder sløret for, hvad de har lært af livet, karrieren og kærligheden – de fortæller om visdom, humor, mænd, sex og meningen med det hele i en række medrivende interviews. Bladet er på gaden 19. december.

Blandt de medvirkende kvinder er den anmelderroste forfatter Josefine Klougart, skuespiller Connie Nielsen, journalist og tidligere krigskorrespondent Louise Roug Bokkenheuser, sangeren Nabiha, virksomhedsrådgiveren Soulaima Gourani, den 12-årige skoleelev Selina, soldaten Anne-Cathrine Riebnitzsky, radioværten og bloggeren Christiane Vejlø og ikke mindst værtshusejeren Jane Pedersen fra Café Viking på Nørrebro, der nægtede at lade sig afpresse af lokale bøller.

For skuespilleren Connie Nielsens vedkommende bød interviewet med Euroman på en sjælden åbenhed i forhold til hendes vanskelige opvækst i en dansk provinsby og om bruddet med Metallicas trommeslager Lars Ulrich:

"Da Lars' og mit forhold gik i stykker, tabte jeg mig 10 kg og sov nærmest ikke i et år. Det var devastating. Jeg tror aldrig, jeg har oplevet så dyb en smerte som det. Men jeg tror, det er vigtigt, at man finder en anden form for kærlighed til det menneske og siger, at det er o.k., at det er forbi, og tingene kører videre," siger Connie Nielsen.

Plakatkunst på forsiden

Forsiden af det nye Euroman er tegnet af den danske designer Mads Berg. Måske genkender man hans streg fra plakater for Hansens Flødeis, Bornholm og Tuborg Classic. Stilen vækker mindelser om klassisk dansk plakatkunst fra 30'erne med et tvist af moderne illustration.

Da Euroman spurgte Mads Berg, om han ville tegne forsiden af januar-nummeret, var han ikke i tvivl: "Der er noget Fellinisk over kvinden, en meget-af-det-hele-type, og eftersom det er en forside, er en god spand attraktion og ynde helt på sin plads. Hvis forsiden har ydet blikfang og slået et slag for kvindens herlighed til alles bedste, er jeg glad," siger Mads Berg, som allerede er i gang med sin næste opgave: Forsiden af Vanity Fair.

For yderligere information, kontakt Euromans redaktion på tlf. 3945 7700