Kjeld Lucas stopper som koncerndirektør i Egmont

Efter 35 år i mediebranchen og 25 år i Egmont har Kjeld Lucas besluttet at stoppe som koncerndirektør i Egmont, hvor han har haft ansvaret for Egmonts magasindivision. Kjeld Lucas slutter i løbet af 2010 for at gøre plads til et mere fleksibelt arbejdsliv.

Kjeld Lucas (61) startede i mediebranchen i 1975 på dagbladet Information, hvor han fra 1977 var administrerende direktør. I 1985 kom han til Egmont Magasiner og blev i 2001 koncerndirektør i Egmont med ansvar for magasindivisionen. I sin tid i Egmont har Kjeld Lucas bidraget til at udvikle Egmonts magasindivision til en forretning med en yderst attraktiv indtjening og en stærk markedsposition, der senest blev cementeret i sommeren 2008 gennem køb af alle aktierne i Norges største magasinvirksomhed Hjemmet Mortensen.

Koncernchef i Egmont, Steffen Kragh siger: "Kjeld Lucas har udviklet Egmonts magasindivision lønsomt med en række markedsledende positioner i både Norge, Danmark og Sverige. Kjeld Lucas er både en dygtig bladsnedker, strateg og en handlingens mand".

Kjeld Lucas: "Egmonts magasindivision står nu, efter et udfordrende år med faldende annoncemarked, i en stærk position. Efter 25 år i Egmont og mere end 30 år som administrerende direktør i mediebranchen finder jeg, at det er det rigtige tidspunkt at give plads for nye kræfter, samtidig med at jeg får mulighed for et mere fleksibelt liv".

Der er igangsat en proces med at finde en ny direktør. Kjeld Lucas fratræder i løbet af 2010, og vil i en periode fremover stå til rådighed for Egmont.

Egmont er en af Skandinaviens førende mediekoncerner. Vi står bag magasiner, bøger, undervisningsmaterialer, film, biografer og tv samt interaktive spil, spillekonsoller og musik. Egmont udgiver medier i mere end 30 lande, har 7.200 medarbejdere og en omsætning på 11,7 mia. DKK (2008).

Egmont Magazines er en af Skandinaviens førende magasinudgivere. Vi udgiver mere end 100 titler i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Egmont Magazines har en omsætning på over 2 mia. DKK (2008).

Pressekontakt:

Mika Bildsøe Lassen, koncernkommunikationsdirektør