International bogsucces ude nu fra Lindhardt og Ringhof

Engelske S.J. Watsons pageturner og forlagssensation Før jeg lukker øjnene er nu ude på dansk.

Hvad hvis du mistede alle dine erindringer, hver gang du lagde dig til at sove? Og hvad hvis den eneste person, du stoler på og deler seng med, viser sig ikke at fortælle alt?​Når Christine vågner om morgenen, husker hun ingenting og genkender ikke sin egen krop. Det, Christine ser i spejlet, er en midaldrende kvinde, og hun ved ikke, hvem manden i dobbeltsengen er. Hendes mand? En psykiater, dr. Nash, som hun åbenbart har set i al hemmelighed, kontakter hende og fortæller, at hun har været ude for en ulykke, og at hun skriver i en dagbog, som er gemt i hendes klædeskab. Den indeholder spor til hendes fortid og fremtid, men på første side står skrevet: Stol ikke på Ben!

Romanen, som er S.J. Watsons debut, udkom i UK i april 2011 og har ligget øverst på samtlige bestsellerlister. Den er indstillet til flere priser og har vundet Crime & Thriller of the Year Award og John Creasy New Blood Dagger Award (debutantpris), som uddeles af Crime Writers Association.

Før jeg lukker øjnene er pt. solgt til 42 lande og storhitter i bl.a. Australien, USA, Frankrig, Tyskland, Holland, Taiwan og Kina. Alene i Kina måtte man genoptrykke den tre gange på én måned.

Ridley Scotts produktionsselskab, Scott Free, har købt filmrettighederne.