I nærkontakt med forbrugerne

Selvom de fleste forbinder Nordisk Film Biografer med magiske filmoplevelser på det store lærred og duften af popcorn, så er det også en detailhandelskæde i helt traditionel forstand. Flere biografer og udvidelse af oplevelsespaletten er dele af strategien. Men helt centralt for fremtidig succes er tætte forbrugerrelationer.

Når en nybygget biograf i Næstved åbner i 2011 bliver den kædens 19. og der er planer om flere. Strategien i Nordisk Film Biografer rummer ikke kun vækst via flere biografer, der skal også flere varer på hylderne i form af alternativer til filmoplevelsen."Vi skal fastholde og udbygge vores position som den største og mest veldrevne biografkæde i Danmark. Vores væsentligste produkt er visning af film til biografgæster, men der er også potentiale i at bruge vores sale til andre former for visninger og arrangementer. Dette område arbejder vi løbende på at udbygge. Med større kendskab til vores gæster og kunder gennem fx BioZonen kan vi lettere ramme rigtigt og tilbyde det, markedet efterspørger", siger John Tønnes, adm. direktør i Nordisk Film Biografer.

Kodeordet i Nordisk Film Biografer i 2011 er kvalitet. Så enkelt er det. Kerneydelsen er at levere kvalitetsoplevelser til de ca. 6 millioner gæster, som besøger biograferne hvert år. For det er dem, det hele drejer sig om. Med loyalitetsprogrammer som Biozonen har Nordisk Film Biografer knyttet endnu tættere bånd med biografgængerne. Efter Danmarks største filmsite kino.dk er kommet til, er BioZonen blevet revideret og udvidet med BioBonus, som er et decideret loyalitetsprogram, hvor medlemmerne kan optjene point og få kontante fordele på individuelt og personligt niveau. Klubben har over 180.000 medlemmer og målet er at runde 200.000 inden årets udgang.

Kvalitetsoplevelser og øget gæstetilfredshed handler også om fysiske rammer. Derfor er flere store renoveringsprojekter sat i gang bl.a. har Palads i København fået et stort og tiltrængt ansigtsløft og flere andre af Nordisk Films biografer er blevet delvist renoveret.

"Selvom vi er store, skal vi hele tiden være på tæerne og sørge for at leve op til gæsternes forventninger. Gæsterne får mange andre spændende tilbud at bruge deres tid og penge på. Hver eneste dag og i alle hjørner af organisationen arbejder vi på at gøre vores bedste for gæsterne – og det er et krav til alle, uanset hvilken funktion man har," slutter John Tønnes.