I biffen med Biozonen

Det nye Biozonen fokuserer på gode relationer og loyalitet fra medlemmerne. Målet er 200.000 medlemmer inden årets udgang.

Med mange konkurrerende tilbud i biografgængernes verden, er det nødvendigt at knytte endnu tættere bånd med dem. BioZonen har gennem 10 år været der, hvor biograferne har samlet filmglade mennesker og givet dem fordele i form af events, tilbud og konkurrencer som belønning for at foretrække oplevelser leveret af Nordisk Film. Det skal det også være fremover.I oktober måned lancerede folkene bag Biozonen et nyt system, som fokuserer endnu mere på brugerinvolvering og kundeloyalitet end det forrige. Der er nemlig opstået klarhed om, hvor vigtigt det er at fastholde de kunder, man har. "Gode kunderelationer er alfa og omega for os. Vi er i skarp konkurrence med andre biografer og underholdningstilbud. For at få folk til at foretrække vores biografer, er vi nødt til at give dem noget ekstra, de andre ikke kan tilbyde", siger Stine Påskesen, medlemskoordinator i Biozonen.

Nye features
Det nye Biozonen har masser af features. Det er gratis at blive medlem, og derefter optjener man point ved hvert biografbesøg. Medlemmerne modtager invitationer til forpremierer og events og kan interagere på Biozonens website, hvor det også er muligt at optjene flere points ved bl.a. at anmelde de film, man har set. Medlemmerne får en gratis biografbillet, når de har optjent point nok.

"Medlemmerne af Biozonen viser os, hvilke film de kan lide. Det giver os unikke muligheder for en personlig dialog med dem om filmsmag og om, hvordan de både kan optjene og bruge point på andre film, som vi kan anbefale. Det giver gæster i biografen og penge i kassen", siger Jacob Elkær-Hansen, salgs- og marketingchef i Nordisk Film Biografer.

Loyalitet betaler sig
På Biozonen skelnes der desuden mellem sølvmedlemmer og VIP-medlemmer. Som VIP-medlem skal man gå i biografen mindst 12 gange om året. Til gengæld får man rabat på popcorn og sodavand og bliver inviteret til flere events end sølvmedlemmerne.

"Et helt centralt fokus er, at det ikke handler om at få medlemmerne til at besøge Biozonens hjemmeside mest muligt, men i stedet at få dem til at besøge biograferne mest muligt," fortsætter Jacob Elkær-Hansen.

Ti år med Biozonen

Biozonen har gennem 10 år været stedet, hvor biograferne har samlet filmglade mennesker og givet dem fordele i form af events, tilbud og konkurrencer som belønning for at foretrække oplevelser leveret af Nordisk Film. I løbet af de seneste par år er Biozonen blevet endnu mere end det, og medlemsklubben har nu over 180.000 medlemmer. Målet er 200.000 medlemmer inden årets udgang.