Han kom, han så…

Rasmus Klump fik en varm velkomst ved det velbesøgte pressevent i Tokyo i går.

Foto af Daisuke Ishizaka

”Han fik en royal modtagelse. Det er meget overvældende.” Michael Benzon, Head of Licensing i Egmont Publishing, er med på telefon fra Japan. Han har netop afsluttet en succesfuld lancering af Rasmus Klump på Royal Café i Tokyo. Og han er glad.

Et dansk designikon

Omkring 200 journalister deltog sammen med the Deputy Head of Mission, Jesper Thomsen, fra den danske ambassade i Tokyo:
”Jeg er begejstret over at være en del af denne lancering af et dansk designikon i Japan. For mig personligt er det en særlig glæde, fordi Rasmus Klump har en helt særlig plads i mit hjerte,” siger Jesper Thomsen og fortsætter:”Jeg håber at japanerne vil byde Rasmus Klump velkommen og få lige så mange glade stunder sammen med ham, som jeg selv har haft.”

Merchandise

Næste skridt for Rasmus Klump er the Scandinavian Christmas Market i Hankyu Umeda Department Store, som er en af de mest prominente stormagasiner i Japan. Millioner af kunder vil få mulighed for at købe 30-40 forskellige Rasmus Klump produkter såsom mobilcovers, krus, tasker og nøgleringe.