Fremtidens vindere behersker teknologien

For femte år i træk afholder Egmont den interne konference ’Digital Days’, hvor medarbejderne mødes for at opsøge de nye muligheder i medieverdenens hastige forandringer.

Temaet for konferencen er ”Medier og teknologi”. Det kan næsten lyde banalt. Men fokus er meget bevidst lagt på teknologi.

”Kernen i Egmonts strategi er ’indhold, indhold, indhold’. Det vil sige, at den gode historie af høj kvalitet og relevans kommer før alt andet, hvad end platformen er tv, bøger, blade, magasiner eller film. Men vi tror på, at de medievirksomheder, som er bedst til at beherske og anvende ny teknologi til at opsøge nye muligheder, bliver fremtidens vindere i medieindustrien,” siger Erik Kongsvik-Ibsen, der er vice president i Egmonts strategiafdeling.

Konferencen samler ca. 200 medarbejdere fra mange lande og fra en bred vifte af Egmonts selskaber herunder Nordisk Film, norsk TV 2, Egmont Publishing, Lindhardt og Ringhof samt Cappelenn Damm.

Digital Days byder på fem keynote-speakere fra den internationale medieindustri, masser af skandinaviske oplægsholdere samt interne cases og erfaringsudveksling over den to dage lange konference i Båstad i Sverige.

Blandt de internationale gæster på konferencen er fx det canadiske ’wonderkid’ den 23-årige Brian Wong. Som kun 19-årig stiftede han Kiip, der er en mobil reklameplatform og teknologi målrettet at fange de øjeblikke, hvor forbrugeren er i et positivt mindset. Wong har gjort op med antagelsen om, at mobil-reklamer forstyrrer forbrugeren og taler om ‘capturing moments’ og ‘connecting brands with people in rewarding ways’. Et tænkt eksempel er en teenager, der spiller Angry Birds på sin mobil, og når han har vundet et spil og er i et positivt ‘state of mind’, så mødes han af en mobil-reklame fx et gavekort til en læskedrik.

En anden international gæst er Ernesto Schmitt fra Beamly. Beamly er en platform for ’social networking’ og ’social television’, der muliggør, at tv og annoncører kan nå flere forbrugere i en tid, hvor der er behov for at binde tv og sociale medier sammen. Beamly tillader forbrugeren via fx en iPad at se gammeldags flow-tv samtidig med, at man følger hele strømmen af sociale medier og internet omkring det ønskede tv-program.