En designer med hjerne og hjerte

ALT for damernes Designpris uddeles på fredag i Forum. I år går den til en kvinde, som formår at skabe design, kvinder vil købe, trods finanskrisen.

Trine Skoller/Stella Nova får ALT for damernes Designpris, Guldknappen 2009, fordi hun med Stella Nova har skabt en moderne designprofil, der har vokset sig stærkere og mere selvstændig med årene. Hun designer med hjerne og hjerte – tøj, der både er sjovt, excentrisk, romantisk og praktisk. Designeren præsenterer sin forårskollektion 2009 i forbindelse med overrækkelsen af prisen på ALT for damerne LIVE i Forum, København.

"Kvinder vil altid have nye kjoler." Sådan lyder designer Trine Skollers kommentar til finanskrisens ellers negative indflydelse på modebranchen.
Hun tror på, at Stella Nova vil overleve på den gode idé og det skæve og unikke design.
I krisetider er det idéerne, der skal bære os igennem. Hvis ikke vi kommer med nye idéer og fremdrift og positivitet, så har vi ingenting.
Trine Skoller/Stella Nova er gået ind i 2009 ikke alene med en smuk forårskollektion og masser af ideer, men også med at trodse al snak om krise ved at købe aktiemajoriteten af tøjfirmaet Baum & Pferdgarten.

Guldknappen, Danmarks første designpris, blev indstiftet i 1985 og har siden hædret designere, som er blevet både kendte og epokegørende for udviklingen i den danske modebranche. I år er det 25. gang ALT for damerne uddeler Guldknappen.

Chefredaktør Hanne Høiberg overrækker Guldknappen til Trine Skoller på ALT for damerne LIVE i Forum fredag den 20. februar kl. 17, hvor Trine Skoller vil kvittere med et flot modeshow.