Egmont værter for Growing Games Kick Off

I dag var 50 udviklere inden for spil, digitale medier og web samlet i Egmont Huset til Growing Games Kick Off.

Growing Games er et workshopformat, der hjælper udviklere inden for spil, digitale medier og web med at styre og videreudvikle deres ideer. I løbet af 2014 vil Growing Games afholde ni workshops, og Egmont var i dag værter for den første. Temaet for den første workshop var, hvordan man går fra at være start-up til at udvikle en levedygtig medievirksomhed.

Growing Games arbejder med to hovedværktøjer – networking og pitching, fordi deltagerne kan hjælpe hinanden og det tvinger dem samtidig til at finde ud af, hvad præcist deres projekt går ud på. Dagen var en kombination af pitching og præsentationer med eksperter fra branchen. Jan Neiiendam, director of Interactive Denmark, Søren Ammundsen, grundlægger af Divine and manden bag online børnespillet Miniklub, og Lars Buch, managing director of Startupbootcamp Mobile var dagens eksperter.

Lars Buch arbejder til dagligt med en bred vifte af start-ups, både inden for medier og spil, og han havde et klart budskab til deltagerne. Find ud af hvad jeres unfair fordel er! Alle er smarte derude, men hvad er din unfair fordel? Har du f.eks. en god kontakt eller unikt indblik i forbrugerne?

Søren Ammundsen har selv gået fra at være en start-up til at udvikle en succesfuld virksomhed, og han understregede over for deltagerne, at networking og hård arbejde er de mest værdifulde redskaber, hvis du skal nå dit mål. Og hvis din ide er generisk, så fungerer det ikke. Tænk på din ide som noget, der skal løse et problem.

Læs mere på Interactive Denmarks hjemmeside.