Egmont samler kræfterne i nyt norsk mediehus

Mandag d. 5. november flyttede 650 ansatte i Egmont Norge sammen i et moderne nybyggeri i Nydalen i Oslo.

«Med fire Egmont-selskaber samlet i et markant nybyggeri tydeliggøres Egmonts unikke position på mediemarkedet og som kulturbærer i Norge. Vi får samtidig skabt et fantastisk kraftcenter for vores norske medieproduktion,» siger Allan Hansen adm. direktør i Nordisk Film.

Det er selskaberne Egmont Hjemmet Mortensen, Egmont Kids Media (tidligere Egmont Serieforlaget), Nordisk Film og Egmont HM Fagmedia som er flyttet ind i det nye mediehus, der blandt andet indeholder egen biograf med 40 siddepladser og fotostudioer til magasinvirksomheden Hjemmet Mortensens fotografer.

Den ansvarlige arkitekt har været Trond Elvrum fra arkitektkontoret MAD, som står bag flere spændende bygninger i Oslo. Huset indgår i udvidelsen af området "Spikerverket", hvor også boliger og parkarealer er en vigtig del. Med Akerselva og ældreboligområder som ramme rundt huset, er beliggenhed og udsigt både flot og indbydende.

Egmont Hjemmet Mortensen er Norges største udgiver af blade og magasiner. Selskabet havde i 2011 en omsætning på ca. 1,3 milliarder norske kroner. Egmont Hjemmet Mortensen vil være tættest på livet og sammen med læsere, brugere og partnere skabe redaktionelle og kommercielle produkter, tjenester og mødepladser som giver inspiration, oplevelser og værdier for kunde og ejer

Egmont Kids Media producerer og udgiver underholdning og læseoplevelser for børn og unge i 30 lande. Produkter, universer og koncepter er bygget op omkring populære brands som Anders And, Bamse, Peter Plys, Rasmus Klump, Hello Kitty, Disney prinsesser, Wendy og mange flere.

Nordisk Film er Nordens førende udvikler, producent og distributør af kreativt indhold inden for film og computerspil. Vi har de nordiske rettigheder til distribution af Sony PlayStation og ejer biografer i Danmark og Norge. Derudover leverer vi produktions- og postproduktionsfaciliteter til en lang række nordiske filmselskaber. Nordisk Film havde i 2011 en samlet omsætning på DKK 2.5 mia. og beskæftiger ca. 1.400 medarbejdere i Norden.