Egmont og Oxygen samler forældremedier i ét mediehus

Egmont Magasiner har købt aktiemajoriteten i Oxygen Magasiner. Egmonts medier indenfor forældreuniverset lægges ind i Oxygen Magasiner, så der skabes ét stærkt mediehus. Som noget helt nyt kan forældre tegne et abonnement under graviditeten og modtage et månedsmagasin de næste otte år med et indhold, der er tilpasset barnets alder.

"For at blive markedsleder på medier til forældre har Egmont Magasiner købt majoriteten af Oxygen Magasiner, hvor vi samler alle vores forældre-medier under ét tag. Oxygen Magasiner opnår en unik position både på print og digitalt, og vi ser gode muligheder for i fremtiden også at knytte tætte samarbejder med vores norske aktiviteter, hvor vi også står stærkt i markedet," siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Magasiner.

Oxygen Magasiner vil fremover udgive 'Vores Børn Gravid' (4 gange om året), 'Vores Børn Baby­­­' (2 gange om året), 'Vores Børn Mini' (12 gange om året) og 'Vores Børn Junior' (12 gange om året). Hertil kommer to specialudgivelser med fokus på Sund Familie. Egmonts titel 'Vi Forældre' nedlægges som selvstændigt magasin, mens 'Gravid' skifter navn til 'Vores Børn Gravid', så alle titler i fremtiden samles under 'Vores Børn'-paraplyen.

"Der er mange fordele og muligheder i at skabe ét fælles mediehus. Vi kan nu med fuld styrke markedsføre os under sloganet: 'Vores Børn – magasinet, der følger dit barns alder'. En læser kan tegne abonnement, når hun er gravid og gennem de næste mange år modtage et månedsmagasin med et indhold, der præcist svarer til barnets alder. Det er helt nyt indenfor dansk magasinudgivelse, og jeg er overbevist om, at det bliver attraktivt for både løssalgskøbere, abonnenter og annoncører," siger Henrik Løvstrøm, adm. direktør i Oxygen Magasiner.

Han forventer også et øget fokus på Oxygens online-medier, som i forvejen er stærkt placeret i markedet med voresbørn.dk.

Med Egmont Magasiner som hovedaktionær fortsætter Oxygen Magasiner A/S som et selvstændigt mediehus på Østerbro med Henrik Løvstrøm som adm. direktør. Oxygens tidligere ejere har sammen med Henrik Løvstrøm fortsat en væsentlig aktiepost i selskabet.

MERE INFO:

• Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør, Egmont Magasiner A/S, tbr@egmontmagasiner.dk, tlf.: 3945 7401
  • Henrik Løvstrøm, adm. direktør, Oxygen Magasiner A/S, hl@oxygen.dk , tlf.: 2063 9578