Egmont medejer af selskabet bag “PowerBabe”

Piger mellem 12 og 18 år er en forsømt målgruppe for elektronisk underholdning.

Piger mellem 12 og 18 år er en forsømt målgruppe for elektronisk underholdning. Derfor investerer mediekoncernen Egmont nu via Nordisk Film i aktier og udviklingsprojekter i Pinkfloor A/S, hvis interaktive underholdningsunivers på internettet hidtil har samlet 150.000 danske teenagepiger. Det svarer til mere end halvdelen af målgruppen. Ideerne fra "PowerBabe" skal nu afprøves på andre platforme.

Ambitionen er at skabe flere tilbud til teenagepiger om navnlig digital underholdning. Aktiviteterne omfatter produktion af en spilbar demo på et "PowerBabe"-spil til PlayStation, som kan præsenteres for internationale spiludgivere. Desuden udvikler Nordisk Film TV Produktion og Pinkfloor en pilot til et tv-gameshow.

"Nordisk Film vil gerne være væksthus for lovende spiludviklings-selskaber i Norden. Pinkfloor-samarbejdet er spændende. "PowerBabe"-universet egner sig fantastisk til PlayStation og har også potentiale i en række af Egmont koncernens øvrige medier", siger Kenneth D. Plummer, adm. direktør for Nordisk Film og medlem af Egmonts koncerndirektion. Han understreger, at forventningerne til den langsigtede udvikling af "PowerBabe"-universet er positive.

Pinkfloor A/S har tidligere bl.a. udviklet internationale webspil for mobiltelefonproducenten Motorola, lanceret i 12 lande. Adm. direktør i Pinkfloor Camilla Lyngbo Hjort siger:

"I Pinkfloor elsker vi at arbejde med målgruppen, og vores produkter tager afsæt i de udfordringer, alle piger kender fra deres hverdag. I spilbranchen er pigerne en forsømt målgruppe, og netop i samarbejdet med Egmont/Nordisk Film har vi rigtig gode muligheder for at realisere vores vision om at udvikle en helt ny type underholdning, skræddersyet til pigerne. Egmont er en perfekt partner for os på tværs af forskellige trykte og elektroniske medier, hvor "PowerBabe" har potentiale".

Yderligere oplysninger:

Adm. dir. Kenneth D. Plummer, Nordisk Film, +45 33266701, plummerk@nordiskfilm.com.
Adm. dir. Camilla Lyngbo Hjort, Pinkfloor, +45 28189972, camilla@pinkfloor.com, og Kåre Lundquist, salgs- og marketingdirektør, +45 20 40 44 30, E-mail: kl@pinkfloor.com

Pressechef Henrik Harring Jørgensen, Nordisk Film, +45 23 33 02 65, henrik.joergensen@nordiskfilm.com

NORDISK FILM er en del af Egmont og ledende inden for udvikling, produktion og distribution af levende billeder i de nordiske lande. Aktiviteterne omfatter film, tegnefilm, reklamefilm, musikvideoer, video, dvd, tv samt elektroniske spil. NORDISK FILM er indehaver af de nordiske rettigheder til distribution af Sony PlayStation og ejer biografer i Danmark og Norge. Derudover ejer NORDISK FILM selskaber inden for post produktion, filmlaboratorier og udlejning af broadcastfaciliteter. NORDISK FILM havde i 2002 en samlet omsætning på € 432 mill. og beskæftiger 1.152 medarbejdere.

Pinkfloor A/S er en kreativ virksomhed, som udvikler underholdningsuniverser til teenagepiger rettet mod det internationale marked. Aktiviteterne omfatter løsninger til spil, tv-formater, mobilspil, bøger samt merchandise. Pinkfloor har bl.a. udviklet "PowerBabe"-universet. Pinkfloor blev stiftet i 2000 og beskæftiger i dag 5 medarbejdere.