Egmont leverer indhold til ny mobiltjeneste

Egmont er involveret på flere måder i det, en teleanalytiker betegner som en «gamechanger» på det danske mobilmarked. Telmore Play, som går i luften i dag, er et nyt koncept for mobilabonnement kombineret med indholdstjenester, som giver adgang til film, spil, bøger og magasiner på mobil og tablet. Flere Egmont magasiner, MinBio og bøger fra Lindhardt og Ringhof er en del af det attraktive indhold.

Foto af Steen Brogaard

Flere danske analytikere er enige om, at verden ikke har set noget lignende. Det, der imponerer dem, er Telmore Play, en ny mobiltjeneste, som TDC-selskabet Telmore netop har lanceret under stor mediebevågenhed. Det nye produkt kombinerer mobilabonnement med fri adgang til indhold som tv-serier, film, bøger, magasiner og nyheder.

Telmore har indgået aftaler med en række førende indholdsleverandører som f.eks. HBO Nordic, JP/Politiken, TV 2 og Egmont. Med det nye Telmore Play abonnement får man for 249 kr. pr. måned både et almindeligt mobilabonnement samt fuld adgang til digital underholdning. Fra Egmont Publishing får Telmore Play-kunder fire eksklusive magasiner – Euroman, Eurowoman, RUM og Gastro – via app'en "Telmore Magasiner", og fra Nordisk Film kommer MinBio, som er Nordens største film-app til børn. Desuden er e-bogstjenesten Mofibo en del af indholdspakken. Lindhardt og Ringhof er storleverandør til Mofibo.

Om samarbejdet med Telmore Play siger Bladsalgsdirektør i Egmont Publishing, Henrik Løvstrøm:
"Vi synes, det er en interessant forretningsmodel, som giver os mulighed for at komme ud med fire af vores eksklusive magasiner til en endnu større målgruppe. Vi forventer også at nå nogle kvalitetsbevidste digitale forbrugere, som ikke abonnerer på vores trykte magasiner i dag.
Vi ser samarbejdet med Telmore som et tiltag af flere i forhold til at øge salget af digitale abonnementer i et land der hovedsageligt er drevet af løssalg. Vi tester markedet og gør os nogle vigtige erfaringer."

Hos MinBio i Nordisk Film er man også spændte på tiltaget, Commercial Director Mikkel Weider siger: "Telmore Play er et spændende koncept, som tilbyder kvalitetsindhold til danskerne. Vores kunder er børnefamilier og bedsteforældre og alle vores brugere er mobile, hvilket er i fin tråd med Telmores kunder, så et samarbejde er meget relevant. Vi tror og håber på at vi kan skabe flere abonnenter på denne måde".

Telmore Play går i luften mandag den 16. juni. Læs mere her.