Egmont lancerer iPad-magasin

Egmont lancerer sit første magasin til iPad i begyndelsen af november. Det nye magasin er en specialudviklet udgave af boligmagasinet Bonytt Bad, som udgives af Egmonts norske magasinvirksomhed Hjemmet Mortensen.

Dermed er Egmont den første magasinvirksomhed i Norge, som udgiver et magasin til iPad og andre typer tablets. Bonytt Bad bliver desuden Skandinaviens andet iPad-magasin.

"Med Egmonts første magasin til iPad begynder vi en ny æra på et jomfrueligt men også strategisk vigtigt marked. Det er reelt første gang, at vi tager betaling for magasinindhold på nettet. For Egmont er det afgørende at være langt fremme med at teste fremtidens forretningsmodeller. Vi glæder os til at følge læsernes betalingsvillighed og brugeradfærd. De erfaringer vil vi bruge på kommende magasiner på samme platform," siger Torsten Bjerre Rasmussen, koncerndirektør i Egmont med ansvar for magasiner.

For Hjemmet Mortensen er det oplagt at vælge Bonytt Bad som det første magasin til iPad.

"Interiørstof og billeder er som skabt til iPad. Vi er markedsleder i Norge inden for bolig og interiør, og både læsertal og annoncemarked vokser. Det er nu det virkelige arbejde begynder med at forme fremtidens tablet-magasin. Vi kan skabe redigerede magasiner med en tillægsværdi, og det tror vi, læserne er villige til at betale for. Nu skal vi ud og lytte til læserne og fortsætte udviklingsarbejdet i samarbejde med dem," siger Anne Britt Berentsen, adm. direktør i Hjemmet Mortensen.

Bonytt Bad til iPad giver læserne det bedste fra både papir og net. Magasinet bruger multimedieelementer i form af levende billeder, lyd og interaktion men har stadig printmediets tydelige redigering. Designet af Bonytt Bad er lavet helt fra bunden for at udnytte det nye format bedst muligt. Læsbarheden er prioriteret, og samtidig er der plads til gode og inspirerende billeder. Nye tekniske løsninger giver læserne mulighed for at opleve boligprodukter på en måde, som ellers kun er mulig ved at gå i butikker.

Bonytt Bad til iPad vil være tilgængeligt i Apples App Store i begyndelsen af november. Prisen bliver 39 norske kroner. Egmont er i øvrigt involveret i et nordisk samarbejde med Aller og Bonnier om at skabe en fælles platform for magasiner til tablets.