Egmont køber aktiemajoriteten i De Danske Vægtkonsulenter

Egmont Magasiner og De Danske Vægtkonsulenter har valgt at indgå en strategisk alliance. Egmont Magasiner A/S køber i den forbindelse aktiemajoriteten i De Danske Vægtkonsulenter A/S.

"Markedet inden for sund ernæring og kostomlægning er stigende, og vi venter øget vækst fremover. De Danske Vægtkonsulenter har gennem mere end 30 år opbygget en stor kompetence, et godt mærkevarenavn og et veletableret koncept med et stort franchiseapparat og en betydelig ekspertise inden for kostomlægning og vægttab. Målet er at udbygge det succesfulde koncept bl.a. gennem synergieffekter med Egmont Magasiners mange ugeblade og magasiner," siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Magasiner.

Thomas Møberg, som har været administrerende direktør i de sidste 10 år, fortsætter i stillingen og glæder sig til at udbygge den positive udvikling i De Danske Vægtkonsulenter.

Inge Kauffeldt, som er stifter af De Danske Vægtkonsulenter, fortsætter ligeledes i selskabet, men i forbindelse med det nye samarbejde forberedes et generationsskifte.

Salgsprisen og ejerandel offentliggøres ikke.

MERE INFO:

Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Magasiner, tlf. 21 28 30 10.
Thomas Møberg, adm. direktør i De Danske Vægtkonsulenter A/S, tlf: 26 30 23 06

De Danske Vægtkonsulenter (DDV) er Danmarks førende udbyder af kostomlægning. DDV bygger på et kostprogram, som har bevist sit værd siden 1981. På mere end 200 hold og i over 100 virksomheder over hele landet taber tusindvis af danskere hvert år tonsvis af kilo. I 2010 blev det samlede nationale vægttab således på over 175.000 kilo.

Egmont Magasiner er en af Danmarks førende udgivere af ugeblade, livsstils- og specialmagasiner. Gennem udgivelser som ALT for damerne, Her & Nu, Hjemmet, Euroman, Gastro, SIRENE, RUM interiør design, fit Living og Eurowoman formidler vi inspiration, underholdning og information til over to millioner læsere om året.
Egmont er en af Skandinaviens førende mediekoncerner. Vi står bag magasiner, bøger, undervisningsmaterialer, film, biografer og tv samt interaktive spil, spillekonsoller og musik. Egmont udgiver medier i mere end 30 lande, har 6.500 medarbejdere og en omsætning på 10,6 mia. DKK.