Egmont køber Pixeline

Med opkøbet af Krea Medie, som bl.a. står bag de kendte børnefigurer Pixeline og Magnus & Myggen, cementerer Egmont sin ledende position i Norden indenfor både fysiske og digitale leg- og læringsprodukter til børn.

Egmont Kids Media, som står bag brands og universer til børn i over 30 lande, har sikret sig rettighederne til nogle af Danmarks stærkeste og mest kendte børnefigurer og -universer. Det betyder, at det fremover er Egmont der udgiver apps, bøger, aktivitetsprodukter, spil og merchandize med Pixeline, Silke, Magnus & Myggen i Danmark. Aftalen omfatter også Pixeline og Silkes pendanter i Norge og Sverige. Aktiviteterne repræsenterer en omsætning på et tocifret millionbeløb.

”Min motivation for at sælge til Egmont er bl.a. begrundet i Egmonts kompetencer inden for digitale ydelser til børn, her er Egmont uden tvivl de førende i Norden. Egmont har en meget spændende digital strategi og jeg føler mig overbevist om, at Egmont kommer til at sætte en helt ny digital standard for, hvor langt man kan nå med vores nordiske børnekarakterer,” siger Henrik Kølle, adm. direktør i Krea Medie A/S.

”Ejerskabet af Krea Medie er det afgørende skridt for Egmont mod en ledende nordisk position indenfor leg & læring, og det sikrer os nogle stærke karakterer med stort udviklingspotentiale. Opkøbet er drevet af de digitale produkter, og de store muligheder vi ser i universerne i Norden,” siger Peter Schrøder, digital direktør i Egmont Kids Media.

Parterne har valgt ikke at offentliggøre salgsprisen.

For yderligere oplysninger, venligst kontakt:
Peter Schrøder, digital direktør i Egmont Kids Media,
tlf. 22 72 00 02, e-mail: peter.schroder@egmont.com