Egmont hyrer ny digital direktør

Peter Schrøder, 38, tiltræder sidst i januar jobbet som digital direktør i Egmont Kids Media, der er medievirksomheden Egmonts division for børnemedier med tilstedeværelse i 30 lande.

Dermed indtager Peter Schrøder posten som den ene af tre digitale direktører i Egmont. Peter Schrøders opgave bliver at være Egmont Kids Medias ansigt i Egmonts overordnede digitale arbejde samt at understøtte den digitale forretningsudvikling sammen med Kids Medias forskellige forretningsområder.

Peter Schrøder kommer fra et job som investeringsansvarlig i Partnerkapital/Vækstfonden og tidligere gennem en årrække haft ledende stillinger i NDS Denmark A/S, der er en ledende international leverandør af teknologi til betalings-tv, samt British Telecommunications.

"Peter har solid international erfaring med digitale platforme og digital forretning samt forretningsudvikling og ledelse. Gennem sit job i NDS har Peter lavet forretninger med globale medieselskaber med fokus på børn fx Nickelodeon, Cartoon Network og Disney Channel. Jeg er glad for, at Peter bliver vores nye digitale direktør og ser frem til samarbejdet," siger Frank Knau koncerndirektør for Egmont Kids Media.

"Jeg ser både frem til at fortsætte arbejdet med digital konvertering af Egmonts nuværende børnemedier og til at udvikle ny digital forretning gennem både opkøb og organisk udvikling i divisionen," siger Peter Schrøder.

Peter Schrøder begynder sidst i januar og afløser nordmanden Jørgen Nilsson. Peter Schrøder får base i København og rapporterer til Frank Knau.

Pressechef
Mikkel Løndahl