Egmont går ind i USA

Egmonts engelske selskab, Egmont UK, starter et amerikansk forlag i januar 2008

Egmont USA vil bestå af en forlagsgruppe baseret i New York. Lanceringslisten indeholder kvalitetsbøger både for børn og voksne, rummer alt fra fiktion til billedebøger og vil blive udgivet fra efteråret 2009. Egmont USA's fokus er at skræddersy bøger til det amerikanske marked ud fra både etablerede og nye forfattere. Egmonts liste vil blive solgt til alle vigtige markedsområder med særlig fokus på handels-, skole- og biblioteksmarkedet.

Senior Vice President og Managing Director Egmont UK, Rob McMenemy siger
"Vi er det eneste top ti forlag i Storbritannien, som ikke er til stede på det amerikanske marked. Med base i både Storbritannien og USA vil Egmont Press i Storbritannien få større muligheder for at få fat i væsentlige nye rettigheder. Ligesom vores konkurrenter vil vi få mulighed for delte opkøb og mere indflydelse på to markeder, der vil hjælpe os til mere fremdrift i en tid, hvor udvikling betyder mere og mere. Vi vil være bedre rustet til at kræve globale rettigheder, hvor vi kan se muligheder i det, og vi vil udvide vores netværk af agenter og forfattere, så vi udvider vores produktportefølje yderligere".