Egmont ansætter ny strategidirektør

Erik Kongsvik-Ibsen tiltræder 1. april som direktør for Egmonts koncernstrategi og forretningsudvikling. Han kommer fra stillingen som chef for forretningsudvikling i North Media.

Erik Kongsvik-Ibsen, 37 år, er cand. merc. med management of technology som linje og har en bachelor i business administration fra Pacific Lutheran University i Seattle. Erik Kongsvik-Ibsen kommer fra en stilling som chef for forretningsudvikling i North Media. Han har tidligere arbejdet for blandt andet Quartz+Co, PA Consulting Group samt i et teknologi startup selskab.

"Jeg ser frem til, at Erik Kongsvik-Ibsen tiltræder som chef for Egmonts koncernstrategi og forretningsudvikling. Erik har en stærk baggrund, som er relevant for en mediekoncern, der til stadighed udvikler stærkere tilstedeværelse på forbrugernes skærme samtidig med at vi kontinuerligt investerer i originalt medieindhold," udtaler CEO Steffen Kragh

Erik Kongsvik-Ibsen overtager efter Rikke Crosby, som tiltræder en stilling i ledelsen af Egmont Nordisk Film.

"Egmont er en spændende mediekoncern, som står særdeles stærkt i forhold til markedsudviklingen mod indholdsrige, skærmbaserede, digitale medier. Jeg glæder mig meget til at være en del af Egmonts videre rejse med at styrke positionen, ved at udvikle både eksisterende og nye forretninger," siger Erik Kongsvik-Ibsen.

Erik Kongsvik-Ibsen tiltræder stillingen som direktør for koncernstrategi og forretningsudvikling i Egmont 1. april 2014.