egmont-banner-frankep-1200x450

Egmont Publishing ansætter ny kommerciel direktør

17.08.2015

Egmont Publishing styrker sine kommercielle aktiviteter og samler dem under ny direktør. Frank Vilstrup har kommerciel ledererfaring fra Dong Energy og TDC

Det gode indhold skal gå hånd i hånd med en endnu stærkere kommerciel indsats. Derfor samler Egmont Publishing nu sine kommercielle aktiviteter under en ny direktør, nemlig 45-årige Frank Vilstrup.

Opgaven for den nye direktør bliver at skabe øget fokus og udnytte synergierne på tværs af de kommercielle områder, så Egmont Publishing kan stå endnu stærkere i et marked, hvor konkurrencen er benhård, og hvor nye og komplicerede forretningsmodeller vinder indpas:

”Vi er i et marked under ekstrem forandring. Vi skal ikke alene have fokus på at skabe fantastisk indhold – vi skal også være endnu mere kommercielle,” siger Egmont Publishing Danmarks adm. dir. Klaus Høeg-Hagensen og tilføjer:

”Vi var i forvejen uden en ansvarlig for marketing, og den mulighed har jeg benyttet til at samle de kommercielle aktiviteter i Danmark under et ansvarsområde.”

Fremsynet
Frank Vilstrup har en baggrund som International Marketing Direktør hos Dong Energy og tidligere som marketingdirektør hos TDC. Siden 2013 har Frank Vilstrup været selvstændig marketing-rådgiver. Han tiltræder stillingen som kommerciel direktør hos Egmont Publishing 1. september 2015, hvor han bliver ansvarlig for bladsalg, abonnement, marketing og annoncesalg samt den danske del af Egmont Publishings børnetitler.

Frank Vilstrup, som vil referere til Klaus Høeg-Hagensen, får samtidig plads i den danske ledergruppe.

”Egmont Publishing er en spændende og fremsynet virksomhed. Der sker rigtig meget på udgivermarkedet i disse år, og jeg glæder mig til at være en del af et stærkt team. Vi skal turde tænke nyt, og vi skal bruge alt Egmont Publishings stærke indhold til gavn for både annoncører, læsere og brugere i øvrigt,” siger Frank Vilstrup.

Ny ledelsesstruktur
Den nye struktur betyder samtidig en slankere ledergruppe, idet de eksisterende stillinger som bladsalgsdirektør og annoncedirektør nedlægges. Mens ændringerne betyder et farvel til bladsalgsdirektør Henrik Løvstrøm, skal annoncedirektør Claes Laustsen opbygge et nyt forretningsområde inden for content marketing, hvor han får titel af Content Marketing Director. Samtidig udnævnes Jesper Hansen, som har haft plads i ledergruppen hos Egmont Publishing siden oktober 2014, formelt til digital direktør.

”Det er med stor tak, at vi siger farvel til Henrik Løvstrøm, som har været et aktiv ikke mindst i forhold til at udvikle den digitale side af bladsalg. Jeg ønsker Henrik Løvstrøm god vind fremover,” siger Klaus Høeg-Hagensen.

Om opbygningen af content marketing som et nyt selvstændigt forretningsområde siger den administrerende direktør:

”Content marketing skal udvikles og styrkes, og jeg er glad for, at Claes Laustsen har sagt ja til at stå i spidsen for det arbejde. Sammen med de øvrige kommercielle aktiviteter skal det konsolidere vores forretning og bidrage til, at vi fortsat kan satse på det stærke indhold, som er kendetegnet for vores udgivelser,” siger Klaus Høeg-Hagensen.