esben-20asheim

Egmont Publishing Norge skal have ny CEO

04.09.2018

Norges største magasinudgiver, Egmont Publishing NO, skal have ny administrerende direktør

Efter knap fire år med digital omstilling og nye investeringer i vækstforretninger har Espen Asheim besluttet at takke ja til en ny stilling hos FSN Capital.

CEO i Egmont Publishing, Torsten Bjerre Rasmussen, siger:

”Espen Asheim har gjort et stort og succesfuldt arbejde. Der er etableret nye digitale virksomheder inden for marketing services og influencer/blog området samtidig med, at der er sikret en solid drift i selskabet. Jeg ønsker Espen Asheim held og lykke fremover og takker ham for den flotte indsats.”

Torsten Bjerre Rasmussen oplyser, at processen med at finde den nye CEO allerede er i gang.

Selv siger Espen Asheim:
”Jeg har været meget glad for min tid i Egmont, og det har været en vanskelig beslutning. Jeg skal arbejde med FSN Capitals spændende selskabsportefølje, som jeg kender lidt til fra min tid som Executive Advisor der – det var en mulighed, som jeg ganske enkelt ikke har kunnet takke nej til. Det er et tilvalg og på ingen måde et fravalg af Egmont, hvor jeg har haft en fantastisk tid.”

Espen Asheim stopper ved udgangen af oktober måned og træder samtidig ud af bestyrelsen i TV 2 Norge, som også er ejet af Egmont koncernen.